Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Gezondheid en Welzijn
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
gw@ap.be
Professioneel redeneren 426979/1404/1617/1/92
Studiegids

Professioneel redeneren 4

26979/1404/1617/1/92
Academiejaar 2016-17
Komt voor in:
  • Bachelor in de ergotherapie, trajectschijf 3
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Titularis: Kos Daphne
Andere co-titularis(sen): Boiy Tine, Bulckmans Niki, Callewaert Nadine, De Clerck Marleen, De Gendt Nancy, de Weert Lie, Empsten Kathleen, Goris Jeroen, Lambrichts Alex, Lécharny Marine, Lenaerts Reinhilde, Maes Katrien, Magerat Laurence, Op De Beeck Kathleen, Proost Sarah, Schelfhout Sarah, Senden Nicole, Simons Karen, Van Eupen Inge, Van Geel Sven, Van Helshoecht Ingeborg, Van Oevelen Petra, Vergauwen Kuni
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 24.10.2016 (1ste semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Totale studietijd: 81,00 uren

Volgtijdelijkheid

geslaagd voor Professioneel redeneren 3 EN (geslaagd voor Professioneel redeneren 2 OF geslaagd voor Stage en portfolio 2).

Begincompetenties (tekst)

Zie volgtijdelijkheid.

Eindcompetenties (tekst)

BH5 – S5 Past systematisch en verantwoord basisprincipes van management en kwaliteitszorg toe op de organisatie en het verloop van zijn ergotherapeutische interventies in de complexe beroepscontext.
C - S5 Intervenieert op het communicatieniveau van de cliënt, past hierbij vlot de verschillende communicatieprincipes toe en rapporteert deskundig naar het interprofessionele team.
PO1 - S5 Vertoont een actieve houding voor beroepsvernieuwing en een leven lang professioneel leren en ondernemen in een gespecialiseerde beroepscontext gekenmerkt door maatschappelijke en internationale evoluties.
WH - S5 Handelt evidence based in de verschillende aspecten van praktijkuitvoering.

Eindcompetenties (lijst)

BH5 Kwaliteitsbewaker: "Draagt verantwoordelijkheid vanuit principes van management en kwaliteitszorg voor de organisatie en het verloop van zijn ergotherapeutische interventies in de complexe en gespecialiseerde beroepscontext. "
De student houdt zich aan afspraken en functioneert zelfstandig, de gegeven feedback omtrent de literatuur wordt verwerkt.
C Communicator/ lid interprofessioneel team: "Communiceert kwaliteitsvol en werkt interprofessioneel verantwoord samen met de cliënt en alle betrokkenen bij de ergotherapeutische interventie. "
De student kan zijn mondelinge uiteenzetting op een gestructureerde en heldere manier brengen.De student gebruikt hierbij een correcte taal en richt zich naar het publiek.
PO1 Levenslang lerende/ ondernemer: "Vertoont een actieve en zelfstandige houding voor beroepsvernieuwing en een leven lang professioneel leren en ondernemen in een complexe en gespecialiseerde beroepscontext gekenmerkt door maatschappelijke en internationale evoluties. "
De student vertoont een actieve houding voor beroepsvernieuwing en is betrokken bij het onderwerp van zijn literatuurstudie
WH Toepasser wetenschappen: "Handelt evidence-based in de verschillende aspecten van praktijkuitvoering en integreert de verworven kennis en vaardigheden met het oog op het participeren aan praktijkgericht onderzoek."
De probleemstelling en het literatuuronderzoek zijn helder. De student bespreekt de gevonden literatuur. Het literatuuronderzoek biedt voldoende en relevante informatie om de stellingen en synthese te motiveren

Leerdoelen

De student houdt zich aan afspraken en functioneert zelfstandig, de gegeven feedback omtrent de literatuur wordt verwerkt.
De student kan zijn mondelinge uiteenzetting op een gestructureerde en heldere manier brengen.
De student gebruikt hierbij een correcte taal en richt zich naar het publiek.
De probleemstelling en het literatuuronderzoek zijn helder. De student bespreekt de gevonden literatuur. Het literatuuronderzoek biedt voldoende en relevante informatie om de stellingen en synthese te motiveren.
De student vertoont een actieve houding naar beroepsvernieuwing en is betrokken bij het onderwerp van zijn literatuurstudie.

Leerinhoud

Zie cursus Professioneel Redeneren 4

Studiematerialen (tekst): Verplicht

  • Cursus Professioneel Redeneren
  • Aanvullingen via Blackboard

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges4,00 uren
Practicum en/of oefeningen5,00 uren
Werktijd buiten de contacturen72,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Semester 1Vaardigheidstoets hands off100,00mondeling, product- en procesevaluatie
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets hands off100,00mondeling, product- en procesevaluatie

Toetsing (tekst)

De richtlijnen rond evaluatie zijn terug te vinden in de cursus.