Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Gezondheid en Welzijn
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
gw@ap.be
Creatieve en technische vaardigheden 11704/1404/1617/1/65
Studiegids

Creatieve en technische vaardigheden 1

1704/1404/1617/1/65
Academiejaar 2016-17
Komt voor in:
  • Bachelor in de ergotherapie, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Van Eupen Inge
Andere co-titularis(sen): Lécharny Marine, Van Helshoecht Ingeborg
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 24.10.2016 (1ste semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Totale studietijd: 81,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Begincompetenties (tekst)

Zie startcompetenties opleiding ergotherapie.

Eindcompetenties (tekst)

BH4 - S1 Is creatief en technisch vaardig en heeft hierbij een zelfstandige en explorerende ingesteldheid in een goed gestructureerde en vertrouwde context.
C - S1 Heeft inzicht in communicatie - en samenwerkingsgerichte vaardigheden in contact met medestudenten en is positief reflecterend ingesteld.

Eindcompetenties (lijst)

BH4 Innovator: "Gebruikt en ontwikkelt doelgericht en professioneel de eigen creatieve en technische deskundigheid en levert een bijdrage aan het beroep ergotherapie."
De student maakt een activiteitenanalyse.
De student maakt zich nieuwe technieken op zelfstandige manier eigen, is zelfsturend, vraagt gericht en gedoseerd  hulp, en doorloopt het ganse proces van planning, organisatie, uitvoering en afwerking.
De student voert de technieken correct uit en heeft een minimum aantal technieken doorgenomen.
C Communicator/ lid interprofessioneel team: "Communiceert kwaliteitsvol en werkt interprofessioneel verantwoord samen met de cliënt en alle betrokkenen bij de ergotherapeutische interventie. "
De student geeft een genuanceerde en gedifferentieerd beeld over zijn samenwerkingsvaardigheden aan de hand van self- en peerassessment.

Leerdoelen

De student voert de technieken correct uit en heeft een minimum aantal technieken doorgenomen.
De student maakt zich een nieuwe techniek op zelfstandige manier eigen, is zelfsturend, vraagt gericht en gedoseerd  hulp, en doorloopt het ganse proces van planning, organisatie, uitvoering en afwerking.
De student maakt een activiteitenanalyse.
De student geeft een genuanceerd en gedifferentieerd beeld over zijn samenwerkingsvaardigheden aan de hand van self- en peerassessment.

Leerinhoud

Creatieve technieken 1.
1. introductie
2. Leeg blad
3. Stof tot nadenken
4. Proefproject

Studiematerialen (tekst): Verplicht

  • Cursus via cursusdienst.
  • aanvullingen via BB

Studiematerialen (tekst): Aanbevolen

Godvis T. et al., (2008). Ruggensteun voor zorgverleners.
Verkrijgbaar via Standaard boekhandel Antwerpen.

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Practicum en/of oefeningen36,00 uren
Werktijd buiten de contacturen45,00 uren
  • Omschrijving: Zelfstudie 45 cu

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Semester 1Portfolio100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodePortfolio100,00

Toetsing (tekst)

Bij het laattijdig indienen van een opdracht wordt de opdracht niet meer aanvaard.
Aanwezigheid is verplicht, bij gewettigde afwezigheid worden uitzonderingsmaatregelen genomen.
Verplichte aanwezigheid bij Feedbackmoment na de examens wanneer je niet slaagt voor het Olod in 1e zittijd en dit onderdeel opnieuw wil afleggen.