Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Gezondheid en Welzijn
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
gw@ap.be
Supervisie 21946/1653/1819/1/34
Studiegids

Supervisie 2

1946/1653/1819/1/34
Academiejaar 2018-19
Komt voor in:
  • Postgraduaat Werken met de context, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): Simons Hedda, Stinkens Wim
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 11.03.2019 (2de semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Totale studietijd: 18,00 uren

Korte omschrijving

In dit opleidingsonderdeel ligt de focus op een reflectieve benadering van de werk,- en leervragen uit de praktijk van de studenten.

Volgtijdelijkheid

(geslaagd of gedelibereerd voor Theoretische modellen en uitgangspunten 1 OF simultaan te volgen met Theoretische modellen en uitgangspunten 1) EN (geslaagd of gedelibereerd voor Leertherapie 1 OF simultaan te volgen met Leertherapie 1) EN (geslaagd of gedelibereerd voor Theoretische modellen 1 OF simultaan te volgen met Theoretische modellen 1) EN (geslaagd of gedelibereerd voor Supervisie 1 OF simultaan te volgen met Supervisie 1) EN (geslaagd of gedelibereerd voor Vaardigheden en handvatten OF simultaan te volgen met Vaardigheden en handvatten) EN (geslaagd of gedelibereerd voor Narratief werken met casussen OF simultaan te volgen met Narratief werken met casussen) EN (geslaagd of gedelibereerd voor Theoretische modellen 2 OF simultaan te volgen met Theoretische modellen 2).

Eindcompetenties (tekst)

1. De student heeft inzicht in de mogelijkheden en beperkingen van het eigen beroepsspecifieke functioneren.
2. De student beschikt over reflectieve vaardigheden.
3. De student kan veranderingsprocessen op een planmatige en innovatieve wijze begeleiden.
4. De student kan de paradigmashift (vraaggestuurd/ zorg op maat) concretiseren in zijn denken en handelen.

Leerdoelen

De doelstelling in Supervisie- Intervisie- Coaching (SIC) ligt erin de inhouden welke in de opleid aan bod kwamen te integreren en te verbinden met het eigen handelen en functioneren

Leerinhoud

In dit opleidingsonderdeel ligt de focus op een reflectieve benadering van de werk,- en leervragen uit de praktijk van de studenten.
In SIC zal de docent niet als inhoudelijk deskundige de rol van consultancy opnemen; hij zal steeds het perspectief op reflectie openen.

Studiematerialen (tekst): Verplicht

Syllabus

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Practicum en/of oefeningen18,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Semester 2Reflectieopdracht100,00