MEYKENS, S., en CLUCKERS, G., Kindertekeningen in ontwikkelingspsychologisch en diagnostisch perspectief, Leuven, Acco, 1996, 175 p.
KOPPENS, P., en WINTER de, W., De ontwikkeling van het kindertekenen. Kinderen leren tekenen, De Bilt, Cantecleer,, 1992, p. 94 – 105.
VAN DEN BROECK, H., Opvoeden in de klas. Wegwijzer voor leerkrachten, Leuven, lannoocampus, 2006, 240p.
SCHASFOORT, B., Beeldonderwijs en didactiek, Groningen, Wolters-Noordhoff, 2008, 344p.
VAN MOSSEVELDE, E., Moeilijke leerlingen, Leuven, Acco, 1998, 195p.
VAN ONNA, J., Laat maar zien, Groningen, Wolters Noordhoff, 2001, 317p.
KORTHAGEN, F.A.J., Reflectie en de professionele ontwikkeling van leraren. Pedagogische studiën 69, 1992, p. 112-123.
Help!. Eerste hulp voor iedereen, Vlaanderen, Rode Kruis Vlaanderen, 2008, 527p.
Tijdschriften en nieuwsbrieven
BORMANS, L., Van terugblikken word je een beter leraar. Zonder reflectie ben je een ongeleid projectiel, Klasse, nr. 202, 2010, p. 28 – 29.
- DaDa magazine.
- Het tijdschrift "Klasse" voor leraars.
- ECHO nieuwsbrief: www.uantwerpen.be/echo
Internet:
http://www.kernreflectie.nl
http://www.beeldonderwijs.nl
http://www.carrieretijger.nl/functioneren/communiceren/mondeling/vaardigheden/feedback-geven
http://www.onderwijs.vlaanderen.be
http://www.gemeenschapsonderwijs.be/sites/portaal_nieuw/DKO/Pages/Leerplannen.aspx
http://www.klasse.be/leraren/print.php?q=eerstelijn/7401
http://www.ictopschool.net