Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Management en Communicatie
campus Meistraat
Meistraat 5 - 2000 Antwerpen
T +32 3 220 55 20 - F +32 3 220 55 59
mc@ap.be
Stage marketing - binnenland28524/1602/1819/1/03
Studiegids

Stage marketing - binnenland

28524/1602/1819/1/03
Academiejaar 2018-19
Komt voor in:
  • Bachelor in het bedrijfsmanagement, trajectschijf 3
    Afstudeerrichting:
    • marketing
    Keuzepakket:
    • Keuzepakket stage MAR
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 10 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Mingels An
Andere co-titularis(sen): Bauer Evelyn, Janssens Anny, Mendes jacqueline
Onderwijstalen: Frans, Nederlands
Kalender: Semester 1 of Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2018 (Volledig academiejaar)
Tweede examenkans: niet mogelijk.
Tolereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit getolereerd).
Totale studietijd: 600,00 uren

Volgtijdelijkheid

pas te volgen in jaar van afstuderen.

Korte omschrijving

Het opleidingsonderdeel ‘stage marketing’ bestaat uit 2 periodes van elk 7 à 8 weken in 2 verschillende ondernemingen/organisaties of uit 1 stageperiode van minimum 14/maximum 16 weken in 1 onderneming/organisatie.
Basisvereisten die gesteld worden aan de individuele stages:

• De onderneming heeft in principe minimum 15 werknemers. Er wordt gestreefd naar tewerkstelling in de marketingafdeling van de onderneming.
• Minimum 7 stageweken moeten in het buitenland worden gelopen (stagetaal Frans of Engels) of in een onderneming in België in een anderstalige gemeenschap of in Brussel (in een Franstalige afdeling van die onderneming). De andere periode van minimum 7 weken mag in een onderneming in Vlaanderen worden gelopen.
• Om stage te mogen lopen moet de student alle andere opleidingsonderdelen van de opleiding Marketing gevolgd hebben of de studiepunten voor alle olods hebben opgenomen.


De stageplaats/inhoud moet goedgekeurd worden door de stagebegeleider. Hiervoor wordt het standaarddocument gebruikt. Een uitgebreide beschrijving van het takenpakket van de student wordt bovendien reeds genoteerd op dit document.



Zie stagereglement op digitap.ap.be

Begincompetenties (tekst)

Zoals verworven in alle opleidingsonderdelen uit de opleiding Bedrijfsmanagement, afstudeerrichting Marketing.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Communiceert binnen de beroepscontext
De student communiceert, rapporteert, presenteert en argumenteert efficiënt en effectief binnen de beroepscontext in het Nederlands, zowel schriftelijk als mondeling
Communiceert internationaal
De student communiceert internationaal mondeling en schriftelijk
Hanteert bedrijfseconomische en juridische principes
De student hanteert algemeen-bedrijfseconomische principes in een globale, economische en juridische context
Initiatief, creatief en doorzettingsvermogen
De student functioneert vlot in een multiculturele en internationale omgeving
Klantgericht
De student denkt en handelt cliënt/klantgericht
Reflecteert kritisch, werkt projectmatig, oplossingsgericht
De student reflecteert kritisch en werkt projectmatig en oplossingsgericht
Verantwoordelijkheidszin en leiderschap
De student werkt vlot en met verantwoordelijkheid binnen een team en neemt eenvoudige leidinggevende taken op zich

Leerinhoud

Zie stagereglement voor specifieke richtlijnen en afspraken

Studiematerialen (tekst): Verplicht

Kostprijs steeds exclusief eventuele kopieerkosten of afdrukkosten. Het grootste deel van de kosten voor dit vak, zit vervat in de kostenraming. Het is echter niet uitgesloten dat hier nog beperkte kosten bijkomen.

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Werkplekleren en/of stage600,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Semester 2Stage100,00Er is geen tweede examenkans