Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Gezondheid en Welzijn
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
gw@ap.be
Ergotherapie in internationale context28364/1595/1819/1/44
Studiegids

Ergotherapie in internationale context

28364/1595/1819/1/44
Academiejaar 2018-19
Komt voor in:
  • Bachelor in de ergotherapie, trajectschijf 3
    Keuzepakket:
    • Keuzepakket reeks 2: integratie
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Titularis: Van Eupen Inge
Andere co-titularis(sen): Winderickx Godelieve
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 11.03.2019 (2de semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Totale studietijd: 81,00 uren

Begincompetenties (tekst)

Zie volgtijdelijkheid.

OLR-Leerdoelen (lijst)

BH1 Gezondheidswerker: "Functioneert als ergotherapeut nationaal en internationaal in de gezondheids- en welzijnszorg in een evoluerende samenleving gekenmerkt door diversiteit en gaat professioneel om met maatschappelijke, deontologische en ethische aspecten."
De student situeert zich als ergotherapeut in de gezondheids- en welzijnszorg in een superdiverse samenleving. De student kan ergotherapie situeren binnen de keuzemodule.
BH4 Innovator: "Gebruikt en ontwikkelt doelgericht en professioneel de eigen creatieve en technische deskundigheid en levert een bijdrage aan het beroep ergotherapie."
De student werkt oplossingsgericht in de zin van zelfstandig kunnen definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties en levert een bijdrage aan het beroep ergotherapie ; de student ontwikkelt en toont een complexe oplossingsstrategie.
PO1 Levenslang lerende/ ondernemer: "Vertoont een actieve en zelfstandige houding voor beroepsvernieuwing en een leven lang professioneel leren en ondernemen in een complexe en gespecialiseerde beroepscontext gekenmerkt door maatschappelijke en internationale evoluties. "
De student toont goede praktijke van beroepsvernieuwing en toont hierbij een attitude van levenslang leren en ondernemen.
PO2 Levenslang lerende / ondernemer: Vertoont vanuit de principes van management en kwaliteitszorg een actieve houding voor persoonlijke ontwikkeling en reflectie.
De student reflecteert, heeft inzicht in de eigen werkwijze en is zich bewust van het eigen leerproces.

Leerinhoud

Je kiest een deeltaak uit het beroepsprofiel die je voor jezelf wil ontwikkelen binnen een internationale context. Dit kan zijn tijdens je stage in het buitenland, tijdens een internationaal congres, een lezing, of andere internationale contacten waarin je je traject kan kaderen.
Voorbeelden van de internationale context zijn: Interculturele verschillen, achtergrond van culturen, overeenkomsten en verschillen, hoe ga je als ergotherapeut om met die verschillen, hoe is de Gezondheidszorg gestructureerd in andere landen, wat kunnen we leren van hen , … .
Na feedback op je voorstel en je eerste drie stappen van de opdracht ga je aan de slag met zelfstudie en zelfontwikkeling.
Deze keuzemodule verloopt zonder contacturen maar in de keuzeweek wordt nog een extra feedbackmoment voorzien.

Studiematerialen (tekst): Verplicht

  • Opdracht via digitale leeromgeving.

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Practicum en/of oefeningen12,00 uren
Werktijd buiten de contacturen69,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Semester 2Reflectieopdracht100,00mondeling examen
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeReflectieopdracht100,00mondeling examen