Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Wetenschap en Techniek
campus Spoor Noord Ellermanstraat
Ellermanstraat 33 - 2060 Antwerpen
wt@ap.be
Onderzoeksproject 314248/1639/1819/1/39
Studiegids

Onderzoeksproject 3

14248/1639/1819/1/39
Academiejaar 2018-19
Komt voor in:
  • Bachelor in de grafische en digitale media, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • creditcontract.
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Van Aken Silvia
Andere co-titularis(sen): Cluckers Jeroen, De Bie Marijke, Frantzen Dominique
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 1 + Module 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2018 (1ste semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Volgtijdelijkheid

geslaagd of getolereerd voor Onderzoeksmethodologie 1.

Het bezit van de competenties vermeld bij de voorafgaande opleidingsonderdelen Marketing Management 1, Professionalisering 1&2 en Anderstalige Communicatie 1&2 is gewenst.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Samenwerken. Mondelinge communicatie
brengt zijn visie/analyse/boodschap op een gepaste, overtuigende, heldere en correcte manier
Samenwerken. Schriftelijke communicatie
brengt zijn visie/analyse/boodschap op een gepaste, overtuigende, heldere en correcte manier
Professionalisering. Strategisch handelen
kan met collega's en/of externen gepast professioneel samenwerken en communiceren
Professionalisering. Taakanalyse
analyseert informatiegegevens en trends op verantwoorde wijze
stelt zich m.b.v. verschillende geschikte (anderstalige) bronnen op de hoogte van de nodige informatiegegevens en trends
Strategische ontwikkeling. Verkoop faciliteren
analyseert informatiegegevens en trends op verantwoorde wijze
brengt zijn visie/analyse/boodschap op een gepaste, overtuigende, heldere en correcte manier zowel schriftelijk als mondeling over
stelt zich m.b.v. verschillende geschikte (anderstalige) bronnen op de hoogte van de nodige informatiegegevens en trends
Productie. Werkproces coördineren
kan met collega's en/of externen gepast professioneel samenwerken en communiceren

Leerinhoud

De student voert individueel en/of in groep een onderzoek of onderzoeken uit binnen de crossmedia-omgeving
- kiest de meest geschikte onderzoeksmethoden en betrouwbare informatiebronnen
- maakt hiervan een rapport/verslag, inclusief duidelijke en aantrekkelijke datavisualisatie (Excel-tabellen, diagrammen, ...)
- presenteert op een professionele manier de resultaten (mondeling en schriftelijk)

Studiematerialen (tekst): Verplicht

CURSUS
Slides van Onderzoeksproject 3 worden beschikbaar gesteld door de titularis. Daarnaast maak je ook zelf notities tijdens de contacturen.

HANDBOEK (naslagwerk)
Zal gecommuniceerd worden bij de start van de cursus

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Vormen van groepsleren18,00 uren
Werktijd buiten de contacturen60,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarProjectopdracht permanent (Permanente evaluatie)100,00Werkstuk en/of digitaal en/of presentatie.
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeProjectopdracht100,00Werkstuk en/of digitaal en/of presentatie.

Toetsing (tekst)

PERMANENTE EVALUATIE MET VERPLICHTE AANWEZIGHEID omdat de competentiegerichte leerprocessen met specifieke accenten op vaardigheidstrainingen en attitudevorming enkel kunnen verworven en geëvalueerd worden binnen de vooropgestelde onderwijssetting.

Inzendingen voor opdrachten bestaan steeds uit eigen werk van de student en zijn gemaakt binnen de opdrachtperiode.

De consultmomenten gelden allemaal als tussentijdse evaluatiemomenten.

De student kan voor de examenvorm 'projectopdracht permanent' maximaal 1 afwezigheid inhalen en dit enkel indien het organisatorisch mogelijk is. De student neemt het initiatief om binnen de 3 kalenderdagen na het gemiste evaluatiemoment (deadline opdracht, portfolio, presentatie, tussentijds evaluatiemoment, etc) met de lector deze inhaalmogelijkheid in te plannen. Indien inhalen niet mogelijk is resulteert dit in een score 0 voor het gemiste evaluatiemoment.
In uitzonderlijke gevallen kan het departementshoofd hiervan afwijken.