Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Wetenschap en Techniek
campus Spoor Noord Ellermanstraat
Ellermanstraat 33 - 2060 Antwerpen
wt@ap.be
Crossmedia experiment 525357/1639/1819/1/27
Studiegids

Crossmedia experiment 5

25357/1639/1819/1/27
Academiejaar 2018-19
Komt voor in:
  • Bachelor in de grafische en digitale media, trajectschijf 3
    Afstudeerrichting:
    • crossmedia-ontwerp
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Delafortry Lina
Andere co-titularis(sen): Gombeer Wim
Onderwijstalen: Engels
Kalender: Module 1 + Module 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2018 (1ste semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Creatieve ontwikkeling. Conceptvoorstel genereren
gebruikt analytische, grafische en technische kwaliteiten om een verhaal te vertellen
verkent kunst, (grafisch) design, human computer interaction, media-, bedrijfs- en maatschappelijke contexten
Technische ontwikkeling. Gegevens inventariseren
documenteert en archiveert zijn werk
Samenwerken. Leiderschap
past de kennis van de Engelse taal toe in een leercontext, zowel mondeling als schriftelijk
Creatieve ontwikkeling. Ontwerp evalueren
kan een in data besloten persoonlijk of maatschappelijk vraagstuk identificeren
Creatieve ontwikkeling. Ontwerp uitwerken
kan een concept ontwerpen binnen het format van een medium/technologie
kan een dataset op een visueel aantrekkelijke manier presenteren
kan tot vernieuwing komen door te experimenteren, door lateraal denken en door alert te zijn voor zijn omgeving en vakgebied
Professionalisering. Reflectie
verkent kunst, (grafisch) design, human computer interaction, media-, bedrijfs- en maatschappelijke contexten
Professionalisering. Taakanalyse
kan een inschatting maken van de tijdsbesteding en de nodige deskundigheid voor de opdrachten
kan individueel en zelfstandig werken
Productie. Werkproces controleren
kan een inschatting maken van de tijdsbesteding en de nodige deskundigheid voor de opdrachten
kan individueel en zelfstandig werken

Leerinhoud

Een geanimeerde infografiek ontwerpen en realiseren.
Een experimentele film of media-installatie bedenken en tot prototype ontwikkelen.
Een interactieve instructiefilm of animatie maken.

Een experimentele interface conceptueel bedenken en een visueel model ontwikkelen.

Studiematerialen (tekst): Verplicht

CURSUS-papier of -elektronisch
Cursus beschikbaar gesteld door de titularis, aangevuld met notities tijdens de contacturen.

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Practicum en/of oefeningen18,00 uren
Werktijd buiten de contacturen60,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarPortfolio100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarPortfolio100,00

Toetsing (tekst)

Tweede examenzittijd: Bijstellen van het portfolio tot een voor de examencommissie aanvaardbaar niveau, al dan niet aangevuld met nieuwe opdrachten.

PERMANENTE EVALUATIE MET VERPLICHTE AANWEZIGHEID omdat de competentiegerichte leerprocessen met specifieke accenten op vaardigheidstrainingen en attitudevorming enkel kunnen verworven en geëvalueerd worden binnen de vooropgestelde onderwijssetting.

Inzendingen voor opdrachten bestaan steeds uit eigen werk van de student en zijn gemaakt binnen de opdrachtperiode.

De consultmomenten gelden allemaal als tussentijdse evaluatiemomenten.

De student kan voor de examenvorm permanente evaluatie maximaal 2 afwezigheden inhalen en dit enkel indien het organisatorisch mogelijk is. De student neemt het initiatief om binnen de 3 kalenderdagen na het gemiste evaluatiemoment (deadline opdracht, portfolio, presentatie, tussentijds evaluatiemoment, etc) met de lector deze inhaalmogelijkheid in te plannen. Indien inhalen niet mogelijk is resulteert dit in een score 0 voor het gemiste evaluatiemoment.
In uitzonderlijke gevallen kan het departementshoofd hiervan afwijken.