Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Wetenschap en Techniek
campus Spoor Noord Ellermanstraat
Ellermanstraat 33 - 2060 Antwerpen
wt@ap.be
Crossmediaproductie 525358/1639/1819/1/61
Studiegids

Crossmediaproductie 5

25358/1639/1819/1/61
Academiejaar 2018-19
Komt voor in:
  • Bachelor in de grafische en digitale media, trajectschijf 3
    Afstudeerrichting:
    • crossmedia-ontwerp
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Maes Sven
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 1 + Module 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2018 (1ste semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Volgtijdelijkheid

geslaagd of getolereerd voor Crossmediatechnologie 3 EN geslaagd of getolereerd voor Crossmediatechnologie 4.

Het bezit van de competenties vermeld bij de voorafgaande opleidingsonderdelen Informatietechnologie 1 en 2, crossmediatechnologie 3 en 4, webmediaproductie 3 is gewenst.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Technische ontwikkeling. Gegevens inventariseren
kan requirements verzamelen
kent requirements enginieering (RE)
Productie. Media-uiting implementeren
kan een webapplicatie deployen
Samenwerken. Mondelinge communicatie
ontwerpt en geeft een overtuigende presentatie over het project
Professionalisering. Taakanalyse
kan een webapplicatie deployen
kan gecoördineerd samenwerken om een concept om te zetten in een webproduct
kent project management technieken
kent requirements enginieering (RE)
kent versie controle systemen
voert een web project uit volgens agile principes
werkt in team aan een web project
Strategische ontwikkeling. Verkoop faciliteren
ontwerpt en geeft een overtuigende presentatie over het project
Productie. Werkproces coördineren
kan gecoördineerd samenwerken om een concept om te zetten in een webproduct
kent project management technieken
voert een web project uit volgens agile principes
werkt in team aan een web project
Productie. Werkproces optimaliseren
kent versie controle systemen

Leerinhoud

We gaan dieper en bouwen verder op de kennis uit de vakken Crossmediatechnologie 3 en 4.

De studenten maken een groter project in team en gebruiken hiervoor Node, Express en EJS.

Bij het werken in team hebben we oog voor volgende professionele werkmethodes:
- Het Software design process
- Requirements engineering
- Agile Project Management
- Versiebeheer systemen (GIT)

Studiematerialen (tekst): Verplicht

CURSUS-papier of -elektronisch
Cursus wordt digitaal beschikbaar gesteld door de titularis en notities tijdens de contacturen.

Onderwijsorganisatie

Examentijd
Voorziene tijd voor toetsing1,50 uren
Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges30,00 uren
Werktijd buiten de contacturen46,50 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarKennistoets40,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeKennistoets40,00
Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarPortfolio60,00Niet herneembaar in 2de zit

Toetsing (tekst)

Dit opleidingsonderdeel heeft enkel een 2de examenkans voor de deelevaluatie “40% Kennistoets”.

De deelevaluatie “60% Portfolio” van dit opleidingsonderdeel is gesitueerd in competentiegerichte leerprocessen met specifieke accenten op vaardigheidstraining en attitudevorming, die niet kunnen worden geremedieerd en/of geëvalueerd op korte termijn en/of buiten de vooropgestelde onderwijssetting.



Inzendingen voor opdrachten bestaan steeds uit eigen werk van de student en zijn gemaakt binnen de opdrachtperiode.


De student kan voor de examenvorm permanente evaluatie maximaal 2 afwezigheden inhalen en dit enkel indien het organisatorisch mogelijk is. De student neemt het initiatief om binnen de 3 kalenderdagen na het gemiste evaluatiemoment (deadline opdracht, portfolio, presentatie, tussentijds evaluatiemoment, etc) met de lector deze inhaalmogelijkheid in te plannen. Indien inhalen niet mogelijk is resulteert dit in een score 0 voor het gemiste evaluatiemoment.
In uitzonderlijke gevallen kan het departementshoofd hiervan afwijken.