Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Wetenschap en Techniek
campus Spoor Noord Ellermanstraat
Ellermanstraat 33 - 2060 Antwerpen
wt@ap.be
Anderstalige communicatie 1 : Engels30982/1639/1819/1/90
Studiegids

Anderstalige communicatie 1 : Engels

30982/1639/1819/1/90
Academiejaar 2018-19
Komt voor in:
  • Bachelor in de grafische en digitale media, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Titularis: Yperzeele Saskia
Onderwijstalen: Engels, Nederlands
Kalender: Module 1 + Module 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2018 (1ste semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Korte omschrijving

In AC1 wordt de basiskennis van het Engels die je in het middelbaar hebt verworven, opgefrist.
Veelgemaakte fouten in het Engels worden behandeld en geremedieerd en je oefent op zeer regelmatige basis de passieve vaardigheden (lezen en luisteren), maar ook spreken (telefoongesprek en instructie) en schrijven (zakelijke e-mail) komen aan bod.
Je leert omgaan met de typische informatie die circuleert in je toekomstige beroepscontext via luister-, spreek-, lees- en schrijfoefeningen en verwerft aldus de algemene, commerciële, grafische en multimediale woordenschat en vakterminologie in het Engels.





OLR-Leerdoelen (lijst)

Samenwerken. Mondelinge communicatie
begrijpt een presentatie of dialoog in het Engels
formuleert duidelijke instructies in functie van de omgang met klanten en collega's in correct geformuleerde zinnen in het Engels
Strategische ontwikkeling. Opdracht vertalen
begrijpt een presentatie of dialoog in het Engels
herkent de algemene, grafische, commerciële en multimediale woordenschat in het Engels
verwerkt informatie uit Engelstalige bronnen
Professionalisering. Reflectie
verwerkt informatie uit Engelstalige bronnen
Samenwerken. Schriftelijke communicatie
formuleert duidelijke instructies in functie van de omgang met klanten en collega's in correct geformuleerde zinnen in het Engels
gebruikt correcte formuleringen en aanspreekvormen in schriftelijke communicatie in het Engels
herkent de algemene, grafische, commerciële en multimediale woordenschat in het Engels
is in staat om algemene, grafische, commerciële en multimediale woordenschat in een correcte taalconstructie te gebruiken in het Engels
past de kennis toe van basisgrammatica in het Engels
Strategische ontwikkeling. Verkoop faciliteren
formuleert duidelijke instructies in functie van de omgang met klanten en collega's in correct geformuleerde zinnen in het Engels
is in staat om algemene, grafische, commerciële en multimediale woordenschat in een correcte taalconstructie te gebruiken in het Engels

Leerinhoud

  • Basisgrammatica Engels met oefeningen
  • Veelgemaakte fouten in het Engels met remediëring
  • Vakspecifieke teksten
  • Zakelijke communicatie

Studiematerialen (tekst): Verplicht

  • cursus Anderstalige Communicatie 1: digitaal
  • licentie voor het DigiTAAL Werkboek eXplio - online oefeningen
  • van Dale woordenboek N/E - E/N online op e-campus

Onderwijsorganisatie

Examentijd
Voorziene tijd voor toetsing1,50 uren
Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges18,00 uren
Werktijd buiten de contacturen58,50 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarVaardigheidstoets simulatie60,00Schriftelijk (digitaal)
AcademiejaarVaardigheidstoets simulatie permanent (Permanente evaluatie)40,00Schriftelijk en/of mondeling
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets simulatie100,00Schriftelijk (digitaal)

Toetsing (tekst)

Permanente evaluatie via:
- schrijfopdrachten
- online oefeningen
- mondelinge opdrachten

Inzendingen voor opdrachten bestaan steeds uit eigen werk van de student en zijn gemaakt binnen de opdrachtperiode.

PERMANENTE EVALUATIE MET VERPLICHTE AANWEZIGHEID omdat de competentiegerichte leerprocessen met specifieke accenten op vaardigheidstrainingen en attitudevorming enkel kunnen verworven en geëvalueerd worden binnen de vooropgestelde onderwijssetting.

De student kan voor de examenvorm permanente evaluatie maximaal 2 afwezigheden inhalen en dit enkel indien het organisatorisch mogelijk is. De student neemt het initiatief om binnen de 3 kalenderdagen na het gemiste evaluatiemoment (deadline opdracht, portfolio, presentatie, etc) met de lector deze inhaalmogelijkheid in te plannen. Indien inhalen niet mogelijk is resulteert dit in een score 0 voor het gemiste evaluatiemoment.
In uitzonderlijke gevallen kan het departementshoofd hiervan afwijken.