Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Wetenschap en Techniek
campus Spoor Noord Ellermanstraat
Ellermanstraat 33 - 2060 Antwerpen
wt@ap.be
Anderstalige communicatie 3 : Engels30984/1639/1819/1/61
Studiegids

Anderstalige communicatie 3 : Engels

30984/1639/1819/1/61
Academiejaar 2018-19
Komt voor in:
  • Bachelor in de grafische en digitale media, trajectschijf 2
In andere opleidingen:
  • Bachelor in de grafische en digitale media als Anderstalige communicatie 2 : Engels
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Titularis: De Naeyer Katelijn
Onderwijstalen: Engels, Nederlands
Kalender: Module 1 + Module 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2018 (1ste semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Volgtijdelijkheid

geslaagd of getolereerd voor Anderstalige communicatie 1 : Engels.

Korte omschrijving

In AC3 wordt de basiskennis Engels verder uitgediept. Vooral de actieve vaardigheden - spreken en schrijven - komen aan bod.

De typische informatie die circuleert in je toekomstige beroepscontext leer je actief gebruiken via spreek- en schrijfoefeningen.
Zo verdiep je de algemene, commerciële, grafische en multimediale woordenschat en vakterminologie in het Engels.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Samenwerken. Mondelinge communicatie
begrijpt werkgerelateerde inhoud in auditieve en audiovisuele bronnen in het Engels
communiceert op een professionele manier met klanten over een crossmediaal product
geeft een presentatie in het Engels
kan de algemene, grafische, commerciële en multimediale woordenschat in het Engels contextueel kaderen en gebruiken
ontwikkelt professionele vaardigheden met betrekking tot de verschillende aspecten van zakelijke communicatie in het Engels
past de kennis van de Engelse grammatica toe
Samenwerken. Schriftelijke communicatie
communiceert op een professionele manier met klanten over een crossmediaal product
kan de algemene, grafische, commerciële en multimediale woordenschat in het Engels contextueel kaderen en gebruiken
ontwikkelt professionele vaardigheden met betrekking tot de verschillende aspecten van zakelijke communicatie in het Engels
Strategische ontwikkeling. Verkoop faciliteren
begrijpt werkgerelateerde inhoud in auditieve en audiovisuele bronnen in het Engels
communiceert op een professionele manier met klanten over een crossmediaal product
kan de algemene, grafische, commerciële en multimediale woordenschat in het Engels contextueel kaderen en gebruiken

Leerinhoud

  • Uitdiepende grammatica Engels met oefeningen
  • Vakspecifieke teksten (o.a. software in het Engels)
  • Zakelijke communicatie (e-mails, offertes, overleg met klanten, presentaties,...)

Studiematerialen (tekst): Verplicht

  • cursus Anderstalige communicatie 4 - digitaal
  • licentie voor het DigiTAAL Werkboek eXplio - online oefeningen
  • online vertalend woordenboek van Dale op e-campus N/E - E/N

Onderwijsorganisatie

Examentijd
Voorziene tijd voor toetsing1,50 uren
Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges18,00 uren
Werktijd buiten de contacturen58,50 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarVaardigheidstoets hands off70,00
AcademiejaarVaardigheidstoets hands off permanent (Permanente evaluatie)30,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets hands off100,00

Toetsing (tekst)

Aan het eind van het semester is er een schriftelijk digitaal examen (vaardigheidstoets).

Voor de permanente evaluatie worden gedurende het semester een aantal opdrachten, o.a. presentaties, geëvalueerd.

Inzendingen voor opdrachten bestaan steeds uit eigen werk van de student en zijn gemaakt binnen de opdrachtperiode.

PERMANENTE EVALUATIE MET VERPLICHTE AANWEZIGHEID omdat de competentiegerichte leerprocessen met specifieke accenten op vaardigheidstrainingen en attitudevorming enkel kunnen verworven en geëvalueerd worden binnen de vooropgestelde onderwijssetting.

De student kan voor de examenvorm permanente evaluatie maximaal 2 afwezigheden inhalen en dit enkel indien het organisatorisch mogelijk is. De student neemt het initiatief om binnen de 3 kalenderdagen na het gemiste evaluatiemoment (deadline opdracht, portfolio, presentatie, etc) met de lector deze inhaalmogelijkheid in te plannen. Indien inhalen niet mogelijk is resulteert dit in een score 0 voor het gemiste evaluatiemoment.
In uitzonderlijke gevallen kan het departementshoofd hiervan afwijken.