Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Wetenschap en Techniek
campus Spoor Noord Ellermanstraat
Ellermanstraat 33 - 2060 Antwerpen
wt@ap.be
Anderstalige communicatie 5 : Frans30126/1639/1819/1/86
Studiegids

Anderstalige communicatie 5 : Frans

30126/1639/1819/1/86
Academiejaar 2018-19
Komt voor in:
  • Bachelor in de grafische en digitale media, trajectschijf 3
    Keuzepakket:
    • Keuzepakket Anderstalige communicatie 5
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Titularis: Goedemé Lien
Onderwijstalen: Frans, Nederlands
Kalender: Module 1 + Module 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2018 (1ste semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Volgtijdelijkheid

geslaagd of getolereerd voor Anderstalige communicatie 4 : Frans.

Korte omschrijving

In de cursus Anderstalige communicatie 5 doorloop je een project rond een crossmediaal product. Je leert ontwerpen bespreken en presenteren in het Frans. Je bouwt ervaring op in mondelinge en schriftelijke communicatie met klanten.
Je maakt kennis met het sollicitatiegesprek en de sollicitatiebrief in Frans.
Je specialiseert je verder in de typische informatie die circuleert in de toekomstige beroepscontext via luister-, spreek-, lees- en schrijfoefeningen.
Zo worden je algemene, commerciële, grafische en multimediale woordenschat en vakterminologie in Frans verder uitgebreid.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Samenwerken. Mondelinge communicatie
begrijpt complexe inhoud in auditieve en audiovisuele bronnen in een tweede en derde taal
communiceert op een professionele manier met klanten over een crossmediaal product
geeft een uitgebreide presentatie in een tweede en derde taal
ontwikkelt professionele vaardigheden met betrekking tot de verschillende aspecten van zakelijke communicatie
voert een sollicitatiegesprek in een tweede en derde taal
Samenwerken. Schriftelijke communicatie
communiceert op een professionele manier met klanten over een crossmediaal product
ontwikkelt professionele vaardigheden met betrekking tot de verschillende aspecten van zakelijke communicatie
past de kennis van grammatica (Europees niveau B2) in een tweede en derde taal toe
Strategische ontwikkeling. Verkoop faciliteren
communiceert op een professionele manier met klanten over een crossmediaal product
ontwikkelt professionele vaardigheden met betrekking tot de verschillende aspecten van zakelijke communicatie

Leerinhoud

In de cursus Anderstalige Communicatie 5 Frans wordt intensief getraind op:
• vakterminologie via professionele teksten en reportages
• pitch in het Frans
• ontwerpen bespreken in overleg met een klant, presentaties en interne vergaderingen
• schriftelijke en mondelinge communicatie met de klant
• sollicitatiebrief en sollicitatiegesprek in het Frans

Studiematerialen (tekst): Verplicht

cursus Anderstalige communicatie 5 - digitaal
Eclairs de grammaire, Die Keure - referentiewerk grammaire

Onderwijsorganisatie

Examentijd
Voorziene tijd voor toetsing2,00 uren
Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges18,00 uren
Werktijd buiten de contacturen58,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarVaardigheidstoets simulatie permanent (Permanente evaluatie)100,00Permanente evaluatie gedurende het academiejaar.
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets simulatie100,00

Toetsing (tekst)

Voor de permanente evaluatie worden gedurende het semester een aantal opdrachten, o.a. presentaties, geëvalueerd.

PERMANENTE EVALUATIE MET VERPLICHTE AANWEZIGHEID omdat de competentiegerichte leerprocessen met specifieke accenten op vaardigheidstrainingen en attitudevorming enkel kunnen verworven en geëvalueerd worden binnen de vooropgestelde onderwijssetting.

De student kan voor de examenvorm permanente evaluatie maximaal 1 afwezigheid inhalen en dit enkel indien het organisatorisch mogelijk is. De student neemt het initiatief om binnen de 3 kalenderdagen na het gemiste evaluatiemoment (deadline opdracht, portfolio, presentatie, etc) met de lector deze inhaalmogelijkheid in te plannen. Indien inhalen niet mogelijk is resulteert dit in een score 0 voor het gemiste evaluatiemoment.
In uitzonderlijke gevallen kan het departementshoofd hiervan afwijken.