Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Management en Communicatie
campus Meistraat
Meistraat 5 - 2000 Antwerpen
T +32 3 220 55 20 - F +32 3 220 55 59
mc@ap.be
Strategisch marketing management/415985/1604/1819/1/75
Studiegids

Strategisch marketing management/4

15985/1604/1819/1/75
Academiejaar 2018-19
Komt voor in:
  • Bachelor in het hotelmanagement, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Co-titularis(sen): Holthof Christian
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 4
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 06.05.2019 (4de module)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Volgtijdelijkheid

eerder ingeschreven voor Sales en Marketing/4.

Korte omschrijving

De cursus strategische marketing is een algemene kennismaking met een aantal marketingbegrippen uit de hotelsector.

Begincompetenties (tekst)

Om in te kunnen schrijven voor dit o.o. moet je je ook inschrijven voor Sales en Marketing/4.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Analytisch denken/bedrijfseconomisch inzicht
De student heeft een elementair inzicht in verschillende marketingtechnieken
De student stelt een beperkt marketingplan op.
De student kent een aantal eenvoudige marketingbegrippen.
De student beheerst een aantal marketinginstrumenten eigen aan de horeca.

Leerinhoud

Relatiemarketing
Segmentatie
Strategische marketing
Analyse van de marketingomgeving
Het marketingplan
Positioneringstechnieken
Distributie in de hotelsector (met inbegrip van de elektronische distributie in de hotelsector)

Studiematerialen (lijst)

Hotelmarketing. Algemene principes en het marketingbeleid in de hotelsector in de provincie Antwerpen.Verplicht€ 43,00
  • Auteur: CHRISTIAN HOLTHOF
Sociale media en online travel agents in de hotelsectorVerplicht
  • Auteur: Christian Holthof & Sophie van Tilburg

Studiematerialen (tekst): Verplicht

Christian Holthof, Hotelmarketing, Algemene principes en het marketingbeleid in de hotelsector in de provincie Antwerpen, Garant, Antwerpen-Apeldoorn.

Christian Holthof & Sophie van Tilburg, Sociale media en online travel agents in de hotelsector, Garant, Antwerpen-Apeldoorn.

Onderwijsorganisatie

Examentijd
Voorziene tijd voor toetsing1,00 uren
Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges24,00 uren
Werktijd buiten de contacturen53,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarKennistoets100,00Mondeling examen: 3 theorievragen en 1 onderzoeksvraag.
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeKennistoets100,00Mondeling examen: 3 theorievragen en 1 onderzoeksvraag.