Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Onderwijs en Training
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
ot@ap.be
Internationaal inleefproject 68767/1614/1819/1/03
Studiegids

Internationaal inleefproject 6

8767/1614/1819/1/03
Academiejaar 2018-19
Komt voor in:
  • Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs, trajectschijf 3
    Keuzeoptie:
    • 3de bachelor : OW (Onderwijs in de wereld)
In andere opleidingen:
  • Bachelor in het onderwijs: kleuteronderwijs als Internationaal inleefproject 6
  • Bachelor in het onderwijs: secundair onderwijs als Prof-i-leren 6 internationaal inleefproject
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Froyen Brenda
Andere co-titularis(sen): Correwyn Annemieke, Willems Marc
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 11.03.2019 (2de semester)
Tweede examenkans: niet mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 75,00 uren
Totale kostprijs onderwijsactiviteiten: € 800,00

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Begincompetenties (tekst)

Zie algemene toelatingsvoorwaarden.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Interactie: constructief samenwerken
werkt constructief samen aan een projectopdracht
Interactie: diversiteit hanteren
gaat gepast in dialoog met alle betrokkenen
interactie: taal ontwikkelen
gebruikt de gepaste taal bij schriftelijke en mondelinge communicatie
Zelfontwikkeling: kritisch reflecteren
geeft duidelijk aan wat hij nodig heeft om de opdracht te kunnen volbrengen
reflecteert kritisch over het proces en product en stuurt zichzelf bij waar nodig
integreert, vanuit internationaal perspectief, verschillende elementen in zijn denken en visieontwikkeling
Zelfontwikkeling: onderzoekend handelen
gaat op zoek naar vernieuwende ontwikkelingen, rekening houdend met de internationale context, en geeft aan hoe hij deze in de eigen praktijk kan integreren
zet de aangeboden, internationale, mogelijkheden in bij het uitwerken en uitvoeren van de projectopdracht
Zelfontwikkeling: planmatig handelen
bereidt zich passend voor
Zelfontwikkeling: veerkrachtig handelen
past de planning aan rekening houdend met de context en eigen mogelijkheden

Leerinhoud

Studenten bereiden hun internationaal inleefproject in (deel)groepen voor; taakverdeling, opbouw, uitwerking. Ter plaatse nemen studenten contact op met scholen en/of plaatselijke opleidingscentra (verbonden aan het eigen vakgebied). De bedoeling van deze contactopname is meer inzicht te verwerven in de werking van deze organisaties (en deze te vergelijken met de werking van Vlaamse opleidingssystemen). De activiteiten worden geplaatst in het perspectief van culturele, maatschappelijke en/of sportieve aspecten van de bezochte locatie. Hierbij dienen de studenten zich te kunnen uitdrukken in een andere taal (Engels, Frans, …).

Studiematerialen (lijst)

StudiewijzerVerplicht

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Practicum en/of oefeningen65,00 uren
Werkplekleren en/of stage10,00 uren
  • Omschrijving: De kostprijs van deze residentiële stage wordt bepaald aan de hand van het aantal ingeschreven deelnemers.
    De kostprijs van de begeleidende lectoren wordt doorgerekend aan de deelnemende studenten.

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Semester 2Projectopdracht permanent (Permanente evaluatie)100,00met afsluitende presentatie

Toetsing (tekst)