Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Gezondheid en Welzijn
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
gw@ap.be
Social-educational-care perspectives in an international context 331106/1597/1819/1/41
Study guide

Social-educational-care perspectives in an international context 3

31106/1597/1819/1/41
Academic year 2018-19
Is found in:
  • Bachelor in Socio-Educational Care Work, programme stage 2
    Choice package:
    • INTER
  • International programme Education and Social Work in a Metropolitan Context
This is a single course unit.
Study load: 4 credits
Co-ordinator: De Roey David
Other teaching staff: Hofman Bart, Moentjens Gwendy
Languages: English
Scheduled for: Semester 1
This course unit is marked out of 20 (rounded to an integer).
Possible deadlines for learning account: 15.10.2018 ()
Re-sit exam: is possible.
Possibility of tolerance: This course unit is eligible for tolerance according to the criteria as determined by the degree programme you are enrolled in.
Total study time: 104,00 hours

Prerequisites

There are no prerequisites for this course.

Learning outcomes (list)

The professional bachelor in social educational care work is able to build a professional relationship with the client and the client system in keeping with an orthopedagogical attitude, he takes care of this relationship and makes sure the relationship can be discontinued with care.
The student discusses the effects of the chosen moments and the effects of what he has learned from them on his own frame of reference
The bachelor in social educational care work adapts his professional agogical conduct by making use of critical self reflection, recent insights from scientific research and local, European and international evolutions.
The student describes how he can implement newly acquired international content into practice
The student discusses which international orthopedagogical concepts or ideas are new or innovative to him
The student critically discusses 3 relevant moments (anecdotes, orthopedagogical frameworks, ...) from the international week
The student discusses possible differences and similarities between the local and international orthopedagogical context in a nuanced way
The student integrates the insights acquired from the literature study (and the international week) when building a reasoning for the paper. At least 3 international sources are used.
The student places the content of the international experience (international concepts, themes, innovative ideas, social educational frameworks, ...) in a wider socio-cultural and international context
The student critically reflects in order to broaden the own knowledge and to build a valid reasoning
The student processes relevant international literature with respect to the questions he wants to see resolved

Educational organisation (list)

Learning Activities
Collaborative learning5,00 hours
Lectures and / or tutorials25,00 hours
Work time outside of contact hours74,00 hours

Evaluation (list)

Evaluation(s) for first exam chance
MomentForm%Remark
Academic yearKnowledge test100,001. Korte omschrijving van de toets:
Kennistoets: 100% werkstuk Individuele opdracht (in het Nederlands)
Voor het opleidingsonderdeel Ortho(ped)agogische praktijk in een internationale context is er een individuele opdracht in de vorm van een paper (100%). In deze paper verken je individueel de orthopedagogische praktijk in verschillende internationale contexten. In deze paper worden minimaal 3 internationale bronnen gebruikt. Voor inhoudelijke – en vormvereisten van de paper: zie studiewijzer.
2. Toetsmethode : werkstuk
3. Bron: open boek
4. Toetsmedium: digitaal/schriftelijk (Toetsmoment: momentopname na proces)
5. Beoordelaar: lector
6. Clausule voor taal:
Voor taal- en vormfouten worden er binnen de opleiding orthopedagogie tot 4 punten
afgetrokken op schriftelijke opdrachten .

7. Afspraken rond verplichte aanwezigheden en afwezigheden:
Deelname is verplicht.
Je verwittigt ten laatste op de dag van je afwezigheid de lector per e-mail en je bezorgt het medisch attest of ander bewijs voor de overmachtssituatie ten laatste 7 dagen na de afwezigheid aan de lector en je laadt dit op in IBAMAFLEX.

Je moet minstens 40% van het totaal van de lesuren dat voor de workshops tijdens de internationale week wordt georganiseerd, bijgewoond hebben, om te kunnen slagen voor het opleidingsonderdeel in de eerste examenkans.
Bij een gewettigde afwezigheid van meer dan 40% van de workshop tijd vraagt de student een vervangopdracht aan de verantwoordelijke lector (zie studiewijzer voor meer concrete informatie hieromtrent).
Bij een ongewettigde afwezigheid van meer dan 40% van de workshop tijd krijg je een nul voor het gehele opleidingsonderdeel in de eerste examenperiode. Je kan geen werkstuk indienen voor de eerste examenperiode.


Vanaf de tweede ongewettigde afwezigheid bij de workshops worden er 5 punten per gemiste workshop afgetrokken van de score voor het werkstuk.

Vanaf de tweede gewettigde afwezigheid bij de workshops neem je zelf het initiatief om een vervangopdracht te vragen aan de lector. Dit gebeurt per mail, ten laatste 1 week na de datum van de laatste afwezigheid. Wanneer de student niet tijdig een vervangtaak vraagt en/of de vervangtaak niet degelijk maakt of niet tijdig indient, dan worden 2 punten afgetrokken van de score voor het werkstuk.

Evaluation(s) for re-sit exam
MomentForm%Remark
2nd examination periodKnowledge test100,001. Korte omschrijving van de toets:
Individuele opdracht (in het Nederlands)
Het werkstuk van de eerste examenperiode wordt aan de hand van de feedback van de lector herwerkt.
Deze feedback krijgt de student op het feedbackmoment tijdens het academiejaar of op het
inzagemoment van de eerste examenperiode.
Voor inhoudelijke- en vormvereisten van de paper: zie studiewijzer.

Bij ongewettigde afwezigheid van meer dan 40% van het totaal van de lesuren dat voor de workshops wordt georganiseerd, kan je een nieuwe opdracht voor het werkstuk vragen aan de verantwoordelijke lector. Je kan op basis van deze vervangopdracht een werkstuk indienen tijdens de tweede examenperiode.


2. Toetsmethode: werkstuk (100%)
3. Bron: open boek
4. Toetsmedium: digitaal/schriftelijk
5. Toetsmoment: momentopname na proces
6. Beoordelaar: lector
7. Clausule voor taal:
Voor taal- en vormfouten worden er binnen de opleiding orthopedagogie tot 4 punten afgetrokken op schriftelijke opdrachten conform de afspraken binnen de opleiding.