De evaluatie van dit opleidingsonderdeel bestaat uit meerdere deelexamens. Als de student in de eerste examenperiode voor dit opleidingsonderdeel als geheel niet slaagt, maar voor één of meerdere deelexamens een deelcijfer behaalt dat ten minste 10 op 20 bedraagt, dan wordt dit deelcijfer overgedragen naar de tweede examenperiode en moet de student dit deelexamen niet opnieuw afleggen in tweede examenperiode. De deelexamens waarvoor de student in de eerste examenperiode minder dan 10/20 behaalde, moet hij wel opnieuw afleggen in de tweede examenperiode.
Wanneer de student afwezig is op een deelexamen en geen recht heeft op een inhaalexamen, dan krijgt hij voor het deelexamen de code “F” van “Fail”. Indien de student een code “F” krijgt voor dit deelexamen, resulteert dit in een code “F” van “Fail” voor het gehele opleidingsonderdeel en slaagt de student bijgevolg niet voor dit opleidingsonderdeel.
Wanneer de student een deelcijfer behaalt voor één deelexamen dat kleiner is dan 8/20 of voor meer dan één deelexamen dat kleiner is dan 9,5/20 dan krijgt de student als eindresultaat voor het gehele opleidingsonderdeel eveneens een code “F” van “Fail” waardoor de student niet slaagt voor dit opleidingsonderdeel.
Indien de student voor één deelexamen een deelcijfer behaalt tussen 8/20 en 9,5/20, wordt de eindscore voor het opleidingsonderdeel bepaald door het gewogen gemiddelde van de deelexamens.
Voor de evaluatie van dit opleidingsonderdeel worden meerdere deelexamens georganiseerd.
- In het deelexamen AMV 4 worden de volgende leerdoelen getoetst die essentieel zijn om als bachelor leraar PKV later in het werkveld aan de slag te kunnen: hanteert creatieve werkvormen bij het aanbrengen van een notenleerles L4, een ritmische oefening, een speelstuk, kan de principes van de lieddidactiek i.v.m. het aanleren en spelen met een lied demonstreren, illustreren en becommentariëren, specifiek toegepast niveau L4, kan doelgericht te werk gaan in het aanbrengen van nieuwe leerinhoud binnen de AMV-les L4, kan verschillende vormen van differentiatie toepassen, zowel binnen de AMV-les als binnen de SZ-les, kan zijn/haar theoretische AMV-kennis L4 vertalen naar de klasgroep, ziet de verschillende problemen i.v.m. lees-, schrijf-, zing-, gehooren luistervaardigheid van essentiële leerinhouden binnen de AMV-les L4 in en kan die weergeven, illustreren en becommentariëren, kan gehooroefeningen en theoretische oefeningen opstellen en geven in L4, kan de didactische bruikbaarheid van liedmateriaal (ook meerstemmig), zowel voor SZ (niveau L4) als voor AMV bepalen, kan een probleemanalyse maken van een melodische, ritmische of metrische leerinhoud of notenleerles niveau L4, kent de inhoud van het leerplan SZ L4 en kan die becommentariëren en ernaar verwijzen bij het opmaken van een lesvoorbereiding, ziet de belangrijkste moeilijkheden rond taal, tekst, stemgebruik, ritme, melodie, vorm, enz. die een gekozen lied L4 met zich meebrengt en kan die weergeven, duiden, illustreren en becommentariëren, exploreert verschillende methodes en kan ze hanteren in functie van lespraktijk, kan verschillende handboeken AMV L4 met elkaar vergelijken en kan hun methodiek, leerinhoud, opbouw en tekorten becommentariëren.
- In het deelexamen AMC 4 worden de volgende leerdoelen getoetst die essentieel zijn om als bachelor leraar PKV later in het werkveld aan de slag te kunnen: gebruikt bibliografische en digitale bronnen doelgericht in functie van lespraktijk , hanteert het minimum leerplan AMC en het aangepaste leerplan van OVSG als inspiratiebron, past de 5 smaakmakers toe die in elke AMC-les obligaat aanwezig moeten zijn.