Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Gezondheid en Welzijn
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
gw@ap.be
Study Coaching 130885/1693/1920/1/43
Study guide

Study Coaching 1

30885/1693/1920/1/43
Academic year 2019-20
Is found in:
  • Bachelor of Midwifery, programme stage 1
This is a single course unit.
Study load: 3 credits
Co-ordinator: Bernaerts An
Other teaching staff: Driessen Els
Languages: Dutch
Scheduled for: Academic year
This course unit is marked out of 20 (rounded to an integer).
Possible deadlines for learning account: 15.10.2019 ()
Re-sit exam: is possible.
Possibility of deliberation: You have to pass this course unit (will never be deliberated).
Total study time: 75,00 hours

Prerequisites

There are no prerequisites for this course.

Learning outcomes (list)

9. Professionalisation
The student expresses her motivation to become a midwife
The student works to map her self-knowledge: what can I do, what are my strengths, what are my wishes, what do I have trouble with, how do I study how do I behave in project groups
The student demonstrates the achievement of (a) competence (s) through a thoughtful collection of sources and possible reflections in the digital portfolio
The student analyzes her own learning process and motivationalcharacteristics using available tools
The student independently manages her competence development (student career skills => competencies as a starting professional) and takes responsibility for her own study progress
The student reflects critically on her own professional functioning using a competency growth chart

Study material (list)

Electronic Learning EnvironmentMandatory
  • Author: AP Hogeschool Antwerpen

Educational organisation (list)

Learning Activities
Collaborative learning4,00 hours
Lectures and / or tutorials6,00 hours
Practicum2,00 hours
Work time outside of contact hours48,00 hours
Workplace training and / or internship15,00 hours

Evaluation (list)

Evaluation(s) for first exam chance
MomentForm%Remark
Academic yearContinuous reflection assignment (Permanent evaluation)50,00Meet de reflectievaardigheid van de student over zijn omgeving, zijn gedrag, zijn competenties, zijn overtuiging...vertrekkende vanuit de competentiegroeikaart.
Academic yearPortfolio30,00De student toont het bereiken van (een) competentie(s) aan door een doordachte verzameling van bronnen en eventuele reflecties daarop. De verplichte inhoud van, alsook de deadline voor het finaliseren van het portfolio zijn terug te vinden op Digitap. Het voltooien van de 15 uren LLL vormen een voorwaarde om te kunnen slagen op dit opleidingsonderdeel. Het niet behalen van deze uren voor de deadline van het indienen van het portfolio, resulteert in een 0 op 20 op dit opleidingsonderdeel. Deze LLL-uren dienen mooi aan te sluiten bij de competenties van het beroeps- en competentieprofiel van de vroedvrouw (15.03.2016) om in aanmerking te komen als onderdeel van de verplichte permanente vorming zoals aangegeven in het KB van 1991.
Academic yearSkills assessment hands off20,00De student toont een positieve leerattitude
Evaluation(s) for re-sit exam
MomentForm%Remark
2nd examination periodPortfolio50,00De student toont het bereiken van (een) competentie(s) aan door een doordachte verzameling van bronnen en eventuele reflecties daarop. De verplichte inhoud van, alsook de deadline voor het finaliseren van het portfolio zijn terug te vinden op Digitap. Het voltooien van de 15 uren LLL vormen een voorwaarde om te kunnen slagen op dit opleidingsonderdeel. Het niet behalen van deze uren voor de deadline van het indienen van het portfolio, resulteert in een 0 op 20 op dit opleidingsonderdeel. Deze LLL-uren dienen mooi aan te sluiten bij de competenties van het beroeps- en competentieprofiel van de vroedvrouw (15.03.2016) om in aanmerking te komen als onderdeel van de verplichte permanente vorming zoals aangegeven in het KB van 1991.
2nd examination periodReflection assignment50,00Meet de reflectievaardigheid van de student over zijn omgeving, zijn gedrag, zijn competenties, zijn overtuiging...vertrekkende vanuit de competentiegroeikaart.