Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Gezondheid en Welzijn
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
gw@ap.be
Theoretische modellen 231154/1745/1920/1/95
Studiegids

Theoretische modellen 2

31154/1745/1920/1/95
Academiejaar 2019-20
Komt voor in:
  • Postgraduaat Werken met de context, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): Stinkens Wim
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1 + Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).

Volgtijdelijkheid

(geslaagd of gedelibereerd voor Theoretische modellen en uitgangspunten 1 OF simultaan te volgen met Theoretische modellen en uitgangspunten 1) EN (geslaagd of gedelibereerd voor Leertherapie 1 OF simultaan te volgen met Leertherapie 1) EN (geslaagd of gedelibereerd voor Theoretische modellen 1 OF simultaan te volgen met Theoretische modellen 1) EN (geslaagd of gedelibereerd voor Supervisie 1 OF simultaan te volgen met Supervisie 1) EN (geslaagd of gedelibereerd voor Vaardigheden en handvatten OF simultaan te volgen met Vaardigheden en handvatten) EN (geslaagd of gedelibereerd voor Narratief werken met casussen OF simultaan te volgen met Narratief werken met casussen).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Totale studietijd: 24,00 uren

Korte omschrijving

Inhouden:

Nieuwe autoriteit ( H. Omer)
Verlies en rouw

OLR-Leerdoelen (lijst)

De student kan op een krachtgerichte en procesmatige wijze een antwoord geven op de ondersteuningsvragen van cliënten en hun context, .
De student kan de transfer maken tussen theorie en de praktijk in de context van de cliënt/cliëntsysteem.
De student kan werken met en vanuit diversiteit.
De student kan veranderingsprocessen op een planmatige en innovatieve wijze begeleiden.
De student kan binnen gezinsbegeleiding en/of mobiele begeleiding het ondersteuningsproces hanteren met het (ortho)(ped)agogische als ingang.
De student kan de gepaste gesprekstechnieken hanteren.
De student heeft kennis van verwerkings,- en rouwprocessen.
De student heeft kennis van de plaats van een handicap in het gezin.
De student kan in de literatuur op zoek gaan naar geformuleerde oplossingen om een gelijkaardige situatie aan te pakken.

Leerinhoud

Inhouden:

  • Nieuwe autoriteit ( H. Omer)
  • Verlies en rouw

Studiematerialen (tekst): Verplicht

1.Hand- outs
2.Wetenschappelijke artikels

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges24,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarReflectieopdracht100,00