Academiejaar
2019-20
Komt voor in:
- Postgraduaat Werken met de context, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Co-titularis(sen): Stinkens Wim
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1 + Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Totale studietijd: 24,00 uren
Korte omschrijving
Inhouden:
Nieuwe autoriteit ( H. Omer)
Verlies en rouw
OLR-Leerdoelen (lijst)
De student kan op een krachtgerichte en procesmatige wijze een antwoord geven op de ondersteuningsvragen van cliënten en hun context,
.
De student kan de transfer maken tussen theorie en de praktijk in de context van de cliënt/cliëntsysteem.
|
De student kan werken met en vanuit diversiteit.
|
De student kan veranderingsprocessen op een planmatige en innovatieve wijze begeleiden.
|
De student kan binnen gezinsbegeleiding en/of mobiele begeleiding het ondersteuningsproces hanteren met het (ortho)(ped)agogische als ingang.
|
De student kan de gepaste gesprekstechnieken hanteren.
|
De student heeft kennis van verwerkings,- en rouwprocessen.
|
De student heeft kennis van de plaats van een handicap in het gezin.
|
De student kan in de literatuur op zoek gaan naar geformuleerde oplossingen om een gelijkaardige situatie aan te pakken.
|
Leerinhoud
Inhouden:
- Nieuwe autoriteit ( H. Omer)
- Verlies en rouw
Studiematerialen (tekst): Verplicht
1.Hand- outs
2.Wetenschappelijke artikels
Onderwijsorganisatie
Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges24,00 uren Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Reflectieopdracht | 100,00 | |