Evaluatiecriteria:
1) stage:
Heldere presentatie en lesplanning
Aangepaste keuze van bewegingsmateriaal voor de doelgroep
Aangepaste begeleiding en muzikaliteit
Gebruik van verschillende bewegingskwaliteiten en dynamieken binnen de leeromgeving klasorganisatie
Inzicht in de opbouw van het bewegingsmateriaal
Inzicht in het fundament van technische training
Vaardigheden om de doelgroep te motiveren Interactie met de studenten
Bewustzijn van de persoonlijke stijl
Functioneren binnen de schoolstructuur
2) Participatie in de supervisie
Tijdens 4 supervisiebijeenkomsten van de stage leert de student reflecteren op de eigen manier van werken met als doel een persoonsgericht leertraject te doorlopen. Het aanleren of verder uitbouwen van het vermogen tot reflectie is de kerntaak van supervisie. Studenten blikken terug op ervaringen en gaan ze onderzoeken, ruimer kaderen, bevragen, toetsen, aanpassen en handelingsalternatieven uitproberen. De medestudenten spelen ook een belangrijke rol in dit proces via het uitwisselen van ervaringen en informatie en de feedback die men van elkaar ontvangt.
3) Administratie: stagemap: agenda, lesplannen/lesvoorbereidingen en evaluaties
De stagemap bevat volgende delen:
1. Inhoudstafel
2. Agenda (De agenda is een opsomming van lesmomenten in de tijd met vermelding van één tot enkele kernwoorden in verband met de inhoud van de les. De agenda staat in rechtstreekse relatie met de lesvoorbereiding)
3. Observatieverslagen + lesvoorbereidingen/lesplannen
4. Zelfevaluatie per les
5. Verslagen lesbegeleiding en/of synthese van de stagebegeleider, opleidingscoördinator en vakmentoren.
6. Algemeen besluit (In het stagebesluit geef je een persoonlijke samenvatting van je ervaring met de desbetreffende stage: hoe heb je het lesgeven ervaren, is dit wat je ervan verwachtte, hoe is het contact met de doelgroep(en) geweest, wat heb je hieruit geleerd, hoe heb je het desbetreffende schoolklimaat ervaren, waar sta je na deze stage, waarin ben je gegroeid, wat zijn je aandachtspunten?)
De stagemap wordt binnengebracht op het secretariaat van het conservatorium uiterlijk 1 juni.
Stage, supervisie en administratie worden opgenomen in de evaluatie.
De student moet slagen voor de delen stage en administratie om voor het volledige opleidingsonderdeel te kunnen slagen. Indien men voor een deelproef niet slaagt, wordt het laagste cijfer van de deelproef het cijfer van het hele opleidingsonderdeel en wordt de student voor het hele opleidingsonderdeel doorverwezen naar de volgende examenperiode.