Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Management en Communicatie
campus Meistraat
Meistraat 5 - 2000 Antwerpen
T +32 3 220 55 20 - F +32 3 220 55 59
mc@ap.be
Commerciële vaardigheden32928/1695/1920/1/39
Studiegids

Commerciële vaardigheden

32928/1695/1920/1/39
Academiejaar 2019-20
Komt voor in:
  • Bachelor in het bedrijfsmanagement, trajectschijf 2
    Afstudeerrichting:
    • financie- en verzekeringswezen
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Co-titularis(sen): Galle Nele
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 09.03.2020 (2de semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 75,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Korte omschrijving

Cfr. Digitap.be voor afspraken en informatie betreffende dit opleidingsonderdeel.

Aanwezigheid is VERPLICHT tijdens de lessen en extra activiteiten. Bij 1 ongewettigde afwezigheid tijdens de lessen worden er 2 punten van het eindtotaal afgetrokken. Vanaf 2 ongewettigde afwezigheden tijdens de lessen krijgt de student een 0 op dit opleidingsonderdeel. Bij extra activiteiten is aanwezigheid steeds verplicht, zoniet is het onmogelijk om deel te nemen aan het mondelinge examen (cfr. toetsing).

Begincompetenties (tekst)

OLR-Leerdoelen (lijst)

Hanteert bedrijfseconomische en juridische principes
De student zet uiteen hoe belangrijk inzicht in klanten en de markt is, zodat klantenrelaties kunnen worden opgebouwd en behouden
Klantgericht
De student denkt en handelt cliënt/klantgericht
De student kan zich professioneel voorstellen aan een zakenpartner/klant
supply chain
De student zet uiteen hoe belangrijk inzicht in klanten en de markt is, zodat klantenrelaties kunnen worden opgebouwd en behouden
voert adviserend verkoopgesprek
De student kan zich professioneel gedragen in een commerciële omgeving
De student kent de basisprincipes van verbaal en non-verbaal gedrag in een commerciële omgeving

Leerinhoud

De student:
- kent de basisprincipes van verbaal en non-verbaal gedrag in een commerciële omgeving
- kan zich professioneel gedragen in een commerciële omgeving
- kan op een professionele manier de telefoon opnemen, doorschakelen en afsluiten
- communiceert duidelijk en transparant in een deontologisch kader
- neemt een professionele houding aan bij contacten met het werkveld

Studiematerialen (lijst)

CursusVerplicht
Handboek commerciële vaardighedenVerplicht
  • Auteur: Stefan Renkena

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges24,00 uren
Werktijd buiten de contacturen51,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Semester 2Vaardigheidstoets hands on60,00Mondelinge evaluatie
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Semester 2Vaardigheidstoets hands on60,00Mondelinge evaluatie
Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Semester 2Vaardigheidstoets hands on permanent (Permanente evaluatie)40,00Het resultaat van deze permanente evaluatie wordt overgedragen naar de 2de examenkans. De student is verplicht deel te nemen aan bijkomende activiteiten die in het kader van dit opleidingsonderdeel worden georganiseerd. Niet deelnemen aan deze activiteiten betekent geen deelname aan de mondelinge examens.