Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Management en Communicatie
campus Meistraat
Meistraat 5 - 2000 Antwerpen
T +32 3 220 55 20 - F +32 3 220 55 59
mc@ap.be
Sales & Account Management28248/1695/1920/1/96
Studiegids

Sales & Account Management

28248/1695/1920/1/96
Academiejaar 2019-20
Komt voor in:
  • Bachelor in het bedrijfsmanagement, trajectschijf 2
    Afstudeerrichting:
    • logistiek management
    Keuzeoptie van afstudeerrichting:
    • Sales binnen marketing
    Keuzepakket:
    • keuzepakket LM
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Titularis: Bauer Evelyn
Onderwijstalen: Engels
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2019 (1ste semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel is tolereerbaar onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 75,00 uren

Volgtijdelijkheid

eerder ingeschreven voor Commerciële vaardigheden OF simultaan te volgen met Commerciële vaardigheden OF eerder ingeschreven voor Commerciële vaardigheden.

Korte omschrijving

De student verdiept zich in het vak Sales en leert de principes van strategische accountmanagement

OLR-Leerdoelen (lijst)

Ondersteunt het inkoop- en verkoopbeleid conform de gekozen marketingstrategie;
De student verwerft inzicht in het concept en belang van account management
De student begrijpt het verschil tussen transactioneel en co-creation management
De student beheerst account planning en CRM technieken
De student past deze technieken toe
De student heeft inzicht in key account management als onderdeel van de waardeketen
Ondersteunt het bedrijfsbeleid binnen de marketingcontext;
De student verwerft inzicht in het concept en belang van account management
De student begrijpt het verschil tussen transactioneel en co-creation management
De student beheerst account planning en CRM technieken
De student weet hoe een sales management team aan te sturen
De student heeft inzicht in key account management als onderdeel van de waardeketen
Past verkooptechnieken toe en kan een verkoopgesprek voeren;
De student weet hoe een sales management team aan te sturen

Leerinhoud

- Organization/Sales Department
- Sales Cycle; Selling to businesses; selling to individuals;
- Relationship management
- Sales skills
- Customer visit
- Onderhandelen
- Accountmanagement

Studiematerialen (lijst)

From Selling to creatingVerplicht
  • Auteur: Regis Lemmens, Bill Donaldson, Javier Marcos

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges24,00 uren
Werktijd buiten de contacturen51,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Semester 1Kennistoets80,00Schriftelijk/digitaal
Voor dit onderdeel moet de student 60% van de punten halen voor een 10/20
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeKennistoets80,00Schriftelijk/digitaalVoor dit onderdeel moet de student 60% van de punten halen voor een 10/20
Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Semester 1Projectopdracht20,00Het maken van een werkstuk/presentatieProject in groepjes