Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Management en Communicatie
campus Meistraat
Meistraat 5 - 2000 Antwerpen
T +32 3 220 55 20 - F +32 3 220 55 59
mc@ap.be
E-marketing and e-communication14444/1695/1920/1/46
Studiegids

E-marketing and e-communication

14444/1695/1920/1/46
Academiejaar 2019-20
Komt voor in:
  • Bachelor in het bedrijfsmanagement, trajectschijf 2
    Afstudeerrichting:
    • logistiek management
    • marketing
    Keuzepakket:
    • keuzepakket LM
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Co-titularis(sen): Penne Michiel
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 09.03.2020 (2de semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel is tolereerbaar onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 75,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Hanteert bedrijfseconomische en juridische principes
De student bespreekt de actualiteit over digitale marketing en over de recente ontwikkelingen.
Ondersteunt het inkoop- en verkoopbeleid conform de gekozen marketingstrategie;
De student past growth hacking technieken toe op concrete voorbeelden.
Ondersteunt het bedrijfsbeleid binnen de marketingcontext;
De student past de verschillende fases van de digitale customer journey toe.
De student meet en analyseert het succes van digitale kanalen en campagnes.
De student analyseert en verbeteret de inhoud van een website en optimaliseert de vindbaarheid op zoekmachines.
De student adviseert welke social media voor welke marketingdoelstellingen kunnen worden ingezet.
Voert op een efficiënte en effectieve manier een marktonderzoek en een marktanalyse uit (plannen - uitvoeren - evalueren);
De student stelt een evenwichtig digitaal marketingplan op voor een bedrijf.
De student beschrijft de verschillende vormen van digitaal adverteren en mobiele marketing.

Leerinhoud

Digitaal marketingplan
Digitale customer journey
SEO & SEA
Social media & marketing
Digitaal adverteren
E-mailmarketing
Analyseren, meten en verbeteren digitale kanalen en campagnes
Mobile marketing
Actualiteit over digitale marketing
Growth hacking

Studiematerialen (lijst)

Een digitaal marketingplan in 100 dagenVerplicht€ 25,99
  • Auteur: Van Wassenhove, B.

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges24,00 uren
Werktijd buiten de contacturen51,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Semester 2Kennistoets50,00Zie studiewijzer

Semester 2Vaardigheidstoets hands on50,00Zie studiewijzer
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets hands on50,00Zie studiewijzer
Tweede examenperiodeKennistoets50,00Zie studiewijzer