Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Management en Communicatie
campus Meistraat
Meistraat 5 - 2000 Antwerpen
T +32 3 220 55 20 - F +32 3 220 55 59
mc@ap.be
Digital Marketing29727/1695/1920/1/39
Studiegids

Digital Marketing

29727/1695/1920/1/39
Academiejaar 2019-20
Komt voor in:
  • Bachelor in het bedrijfsmanagement, trajectschijf 2
    Keuzeoptie van afstudeerrichting:
    • Digital binnen marketing
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Titularis: Jaspaert Ben
Onderwijstalen: Engels
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 09.03.2020 (2de semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel is tolereerbaar onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 75,00 uren

Volgtijdelijkheid

simultaan te volgen met E-marketing and e-communication OF eerder ingeschreven voor E-marketing and e-communication.

Korte omschrijving

In dit opleidingsonderdeel komen verschillende topics vanuit de hedendaagse digitale marketing aan bod, waaronder:

- inbound marketing

- content marketing

- de website als content marketing hub

- conversiepaden en inbound sales

- sociale media marketing

- video marketing

- Google analytics

- gamification in marketing

- zoekmachineoptimalisatie (SEO)

- adverteren via zoekmachines en sociale media

Begincompetenties (tekst)

De docent gaat ervan uit dat de student een goede inleiding in marketing heeft gekregen. We bouwen verder op basisbegrippen en -principes van marketing en passen deze toe op het digitale domein.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Ondersteunt het inkoop- en verkoopbeleid conform de gekozen marketingstrategie;
De student weet op welke zaken hij moet letten om bedrijven te helpen om hun online zichtbaarheid, vindbaarheid en succes te vergroten
Ondersteunt het bedrijfsbeleid binnen de marketingcontext;
De student heeft inzicht in de motieven, methodes en onderdelen van inbound marketing > MAR 1
De student heeft inzicht in samenwerking tussen website, sociale media en e-mailmarketing
De student kan de marketingbegrippen toepassen op echte en fictieve cases
De student weet hoe bedrijven nieuwe leads, bezoekers, klanten en ambassadeurs aantrekken en cultiveren
Voert op een efficiƫnte en effectieve manier een marktonderzoek en een marktanalyse uit (plannen - uitvoeren - evalueren);
De student heeft inzicht in de keuzes achter de digitale positionering van bedrijven

Leerinhoud

In dit opleidingsonderdeel komen verschillende topics vanuit de hedendaagse digitale marketing aan bod, waaronder:

- inbound marketing
- content marketing
- de website als content marketing hub
- conversiepaden en inbound sales
- sociale mediamarketing
- video marketing
- Google analytics
- gamification in marketing

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges12,00 uren
Practicum en/of oefeningen12,00 uren
Werktijd buiten de contacturen51,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
Semester 2Kennistoets60,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Semester 2Kennistoets60,00
Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Semester 2Portfolio40,00De studenten voeren diverse opdrachten uit.