Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Management en Communicatie
campus Meistraat
Meistraat 5 - 2000 Antwerpen
T +32 3 220 55 20 - F +32 3 220 55 59
mc@ap.be
Brand activation28433/1696/1920/1/74
Studiegids

Brand activation

28433/1696/1920/1/74
Academiejaar 2019-20
Komt voor in:
  • Bachelor in het communicatiemanagement
    Keuzepakket:
    • Keuzepakket 2+3CC
    • Keuzepakket 2+3PRV
    • Keuzepakket 2CC
    • Keuzepakket 2PRV
    • Keuzepakket CC - 360°-/andere bach
    • Keuzepakket PRV - 360°/ andere bach
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een creditcontract.
Titularis: Gemoets Ann
Onderwijstalen: Engels
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2019 (1ste semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Volgtijdelijkheid

geslaagd of getolereerd voor Commerciële communicatie EN geslaagd of getolereerd voor Public Relations en voorlichting EN geslaagd of getolereerd voor Marketing EN binnen trajectschijf 1 al minstens 40 studiepunten afgewerkt hebben.

Korte omschrijving


This course gives an overview on experiential marketing including theory, cases and a group assignment. 

Experiential marketing, the use of live, face-to-face engagements to connect with audiences, create relationships and drive brand affinity. The course will explain how to develop an experiential strategy and what the anatomy is of an experiential marketing campaign should look like. How the measure the impact of an experiential campaign will be further explained. Students will participate in a group assignment developping an experiential marketing campaign for an advertiser.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Communicatie plannen
Je weet welke informatie een strategische briefing moet bevatten.
Je verwoordt de voor het promotieplan/ brand activation plan relevante doelstellingen en bakent de beoogde doelgroep af.
Denken en redeneren
Je weet welke informatie een strategische briefing moet bevatten.
Je ontwerpt een brand activation campagne of promotiecampagne op basis van nauwkeurig geformuleerde doelstellingen en een afgebakende doelgroep .
Je (her)kent de verschillende promotietechnieken en brand activation.
Je verwoordt de voor het promotieplan/ brand activation plan relevante doelstellingen en bakent de beoogde doelgroep af.
Evalueren
Je onderscheidt de verschillende soorten promoties.
Informatie zoeken en beoordelen
Je onderscheidt de verschillende soorten promoties.

Leerinhoud

This course offers a global view on brand activation or experiential marketing. The course includes theory, many cases and a group work.

Theory:

- the rise of the experience
- the psychology of engagement
- developing an experiential strategy
- anatomy of an experiential marketing campaign
- performance and measurement

Cases

Group work: the students work as a group on a briefing for an experiential marketing campaign given by an agency.

Guest speaker from an agency.



Studiematerialen (lijst)

Experiential MarketingVerplicht
  • Auteur: Smith K. & Hanover D.

Studiematerialen (tekst): Verplicht


Onderwijsorganisatie

Examentijd
Voorziene tijd voor toetsing2,00 uren
Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges12,00 uren
Vormen van groepsleren12,00 uren
Werktijd buiten de contacturen52,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarKennistoets70,00Schriftelijk examen
AcademiejaarProjectopdracht permanent (Permanente evaluatie)30,00Groepsopdracht
Wie driemaal afwezig is bij de procesbegeleiding krijgt een 0 voor het deelexamen.
Voor een taak/werkstuk dat niet, of te laat wordt afgegeven, krijgt de student een 0 op het deelexamen. De scores van de deelexamens worden mathematisch opgeteld.
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeKennistoets70,00Schriftelijk examen
Tweede examenperiodeProjectopdracht30,00de punten voor dit deelexamen worden overgedragen naar 2de zit als je minstens 50% van de punten voor dat deelexamen hebt behaald.

Toetsing (tekst)

Schriftelijk examen theorie en toepassingen op 14 punten.
Voorstellen van brand activation actie voor een merk op basis van een briefing van een brand activation agency