Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Management en Communicatie
campus Meistraat
Meistraat 5 - 2000 Antwerpen
T +32 3 220 55 20 - F +32 3 220 55 59
mc@ap.be
Campagne 3 uitvoering13863/1696/1920/1/73
Studiegids

Campagne 3 uitvoering

13863/1696/1920/1/73
Academiejaar 2019-20
Komt voor in:
  • Bachelor in het communicatiemanagement, trajectschijf 3
    Afstudeerrichting:
    • commerciële communicatie
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Van den Bulck Helga
Andere co-titularis(sen): Cornil Koen, Gemoets Ann, Martens Kristoff
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 15.10.2019 (Academiejaar) of 15.10.2019 (1ste semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit getolereerd).
Totale studietijd: 79,00 uren

Volgtijdelijkheid

geslaagd of getolereerd voor Communicatietraining Frans EN geslaagd of getolereerd voor Communicatietraining Engels EN geslaagd of getolereerd voor WS3 Communicatieplan EN binnen trajectschijf 1 al minstens 60 studiepunten afgewerkt hebben EN binnen trajectschijf 2 al minstens 40 studiepunten afgewerkt hebben EN simultaan te volgen met Campagne 1 onderzoek EN simultaan te volgen met Campagne 2 strategie EN geslaagd of getolereerd voor Reclame.

Korte omschrijving

Het concept moet nu vorm krijgen. Je ontwikkelt enkele media die je voor je vooropgezette doelstellingen wil gaan inzetten. Uiteraard plan je ook waar en wanneer je deze middelen activeert.

OLR-Leerdoelen (lijst)

360° inlevingsvermogen
Je past eenvoudige AV-technieken toe en wendt AV-materialen aan.
Je schrijft informatieve en persuasieve teksten voor zowel interne als externe communicatiemedia in het Nederlands
Je schrijft informatieve en persuasieve teksten voor zowel interne als externe communicatiemedia in twee vreemde talen.
Anderstalige tekstproductie
Je communiceert schriftelijk intern en extern in twee vreemde talen
Je schrijft informatieve en persuasieve teksten voor zowel interne als externe communicatiemedia in twee vreemde talen.
Audio-visuele productie en multimedia
Je past eenvoudige AV-technieken toe en wendt AV-materialen aan.
Communicatie plannen
Je beoordeelt de toegepaste communicatieve waarde van het gebruikte audiovisuele technieken en materialen.
Je bepaalt binnen eenzelfde medium de beste dragers (de perstitels, radiostations , televisiezenders of de beste affichagenetwerken, web).
Je realiseert communicatie in vorm en inhoud.
Je stelt een nauwkeurig campagneplan op (flowchart).
Je werkt het mediaplan verder in detail uit.
Deontologisch verantwoord handelen
Je schat maatschappelijke en juridische implicaties van communicatievormen en -uitingen in en handelt deontologisch verantwoord.
Evalueren
Je schat maatschappelijke en juridische implicaties van communicatievormen en -uitingen in en handelt deontologisch verantwoord.
Innovativiteit en creativiteit
Je beoordeelt de toegepaste communicatieve waarde van het gebruikte audiovisuele technieken en materialen.
Je bepaalt binnen eenzelfde medium de beste dragers (de perstitels, radiostations , televisiezenders of de beste affichagenetwerken, web).
Je realiseert communicatie in vorm en inhoud.
Maatschappijbewustzijn & actualiteitszin
Je functioneert efficiënt als lid van een team en hebt zicht op je eigen rol voor de organisatie, zowel binnen de organisatie als in de bredere maatschappelijke context.
Mondelinge taalvaardigheid vreemde talen
Je communiceert mondeling intern en extern in twee vreemde talen
Organisatiesensitiviteit
Je functioneert efficiënt als lid van een team en hebt zicht op je eigen rol voor de organisatie, zowel binnen de organisatie als in de bredere maatschappelijke context.
Tekstproductie Nederlands
Je schrijft informatieve en persuasieve teksten voor zowel interne als externe communicatiemedia in het Nederlands
Zelfreflectie
Je schat maatschappelijke en juridische implicaties van communicatievormen en -uitingen in en handelt deontologisch verantwoord.
Zelfstandigheid
Je stelt een nauwkeurig campagneplan op (flowchart).
Je werkt het mediaplan verder in detail uit.

Leerinhoud

  • Je ontwikkelt minstens 3 verschillende creatieve producten, zoals daar zijn: posters, radiospots, video's, websites,...
  • Creatief presenteren is een must in de reclamesector. Je stelt een pakkende presentatie samen en die geef je aan de hele klas + jury.
  • Je werkt het tactisch luik van je mediaplan uit.

Studiematerialen (lijst)

HandleidingVerplicht

Onderwijsorganisatie

Examentijd
Voorziene tijd voor toetsing1,00 uren
  • Opmerking: eindpresentatie
Werkvormen
Vormen van groepsleren78,00 uren
Werktijd buiten de contacturen

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarAfstudeeropdracht24,00Multimedia: je 3 verschillende creatieve producten (posters, radiospots, video's, websites,...) en je Powerpoint worden geëvalueerd op techniek, creativiteit, toepasbaarheid (in functie van het onderwerp/doel) en vorm.
AcademiejaarAfstudeeropdracht24,00Pitch campagne: presentatie en paper
AcademiejaarVaardigheidstoets hands on24,00Wetgeving en deontologie van de reclame: paper
AcademiejaarVaardigheidstoets hands on24,00Mediaplanning tactisch
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarAfstudeeropdracht24,00Multimedia: je verbetert je 3 creatieve producten (posters, radiospots, video's, websites,...) en Powerpoint. Indien gewenst (of op aanraden van de lector) maak je nieuwe producten. Deze worden geëvalueerd op techniek, creativiteit, toepasbaarheid (in functie van het onderwerp/doel) en vorm.
AcademiejaarAfstudeeropdracht24,00Pitch campagne: presentatie en paper
AcademiejaarVaardigheidstoets hands on24,00Wetgeving en deontologie van de reclame: paper
AcademiejaarVaardigheidstoets hands on24,00Mediaplanning tactisch
Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarReflectieopdracht4,00Peerassessment

Toetsing (tekst)

Dit opleidingsonderdeel bestaat uit verschillende facetten:
- Wetgeving en deontologie van de reclame 24%
- Mediaplanning tactisch 24%
- Multimedia 24%
- Pitch campagne 24%
- Peerassessment 4%

Als de student in de eerste examenperiode voor dit opleidingsonderdeel als geheel niet slaagt, dan wordt het cijfer van het facet waarvoor de student in totaal ten minste 10 op 20 behaalde, overgedragen naar de tweede examenperiode (en kan de student het deelexamen/de deelexamens voor dit facet niet hernemen in de tweede examenperiode).
Facetten waarvoor de student in de eerste examenperiode in totaal minder dan 10 op 20 behaalde, herneemt hij in de tweede examenperiode.
Opgelet: voor het facet peerassessment is geen tweede examenkans mogelijk. Het deelcijfer hiervoor wordt ongeacht het resultaat overgedragen naar de tweede examenperiode.