Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Management en Communicatie
campus Meistraat
Meistraat 5 - 2000 Antwerpen
T +32 3 220 55 20 - F +32 3 220 55 59
mc@ap.be
Commerciële communicatie13775/1696/1920/1/88
Studiegids

Commerciële communicatie

13775/1696/1920/1/88
Academiejaar 2019-20
Komt voor in:
  • Bachelor in het communicatiemanagement, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Co-titularis(sen): Gemoets Ann
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 09.03.2020 (2de semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Korte omschrijving

Je raakt vertrouwd met de verschillende instrumenten van de marketingcommunicatiemix. Je ontdekt het verschil tussen reclame, brand activation, sponsoring, experiential marketing, direct marketing en online communicatie. Aan de hand van cases en voorbeelden wordt de theorie uitgelegd, voor- en nadelen van de verschillende instrumenten besproken.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Communicatie plannen
Je analyseert marketingcommunicatie instrumenten en bespreekt ze.
Je kan de verschillende instrumenten van de marketingcommunicatiemix kort situeren.
Je kent het begrippenkader grondig.
Denken en redeneren
Je analyseert marketingcommunicatie instrumenten en bespreekt ze.
Je kan de verschillende instrumenten van de marketingcommunicatiemix kort situeren.
Je kent het begrippenkader grondig.

Leerinhoud

Deze cursus geeft een inleiding in de meest gebruikte marketingcommunicatie-instrumenten: reclame, brand activation en experiential marketing, sponsoring, direct marketing en online communicatie. Je krijgt ook inzicht in hoe een reclamebureau werkt.

Studiematerialen (lijst)

Eigen nota'sVerplicht
MarketingcommunicatieVerplicht€ 68,95
  • Auteur: DE PELSMAEKER EN GEUENS

Onderwijsorganisatie

Examentijd
Voorziene tijd voor toetsing2,00 uren
Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges22,00 uren
Werktijd buiten de contacturen54,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarKennistoets100,00Schriftelijk examen
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeKennistoets100,00Schriftelijk examen