Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Wetenschap en Techniek
campus Spoor Noord Ellermanstraat
Ellermanstraat 33 - 2060 Antwerpen
wt@ap.be
POP 432609/1732/1920/1/89
Studiegids

POP 4

32609/1732/1920/1/89
Academiejaar 2019-20
Komt voor in:
  • Bachelor in de grafische en digitale media, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: De Clerck Lies
Andere co-titularis(sen): De Bie Marijke, Frantzen Dominique
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 09.03.2020 (2de semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Volgtijdelijkheid

geslaagd of getolereerd voor POP 1 EN geslaagd of getolereerd voor POP 2 EN simultaan te volgen met Stage 4.

Korte omschrijving

In POP 4 bereiden we jou verder voor op je eerste stage-ervaring en vul je je portfolio aan in functie van de volgende belangrijke keuze: je keuzevakken en afstudeertraject. Voor dit olod volg je een aantal colleges en consulten en vul je op afgesproken tijdstippen je POP-portfolio in Digitap aan.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Professionalisering
verwerft vaardigheden en durf om externe bronnen/personen te contacteren
Professionalisering. Reflectie
argumenteert over zijn leerproces en persoonlijke ontwikkeling
heeft inzicht in het persoonlijke leerproces en de eigen doelstellingen
heeft inzicht in zijn eigen competenties ten opzichte van het werkveld
Professionalisering. Strategisch handelen
heeft kennis van de diverse jobs in crossmediabedrijven
Strategische ontwikkeling
verwerft kennis over de verschillende functies in de crossmediasector
verwerft vaardigheden en durf om externe bronnen/personen te contacteren
Professionalisering. Taakanalyse
heeft inzicht in het persoonlijke leerproces en de eigen doelstellingen
verwerft kennis over de verschillende functies in de crossmediasector
Strategische ontwikkeling. Verkoop faciliteren
argumenteert over zijn leerproces en persoonlijke ontwikkeling
heeft inzicht in het persoonlijke leerproces en de eigen doelstellingen
heeft kennis van de diverse jobs in crossmediabedrijven

Leerinhoud

Tijdens de colleges en consulten ga je dieper in op:

  • Het bepalen van jouw individuele leerdoelen voor stage 4 en de manier waarop je deze wil/kan bereiken.
  • De rapportering tijdens je stage. Hoe ziet je wekelijks logboek eruit? Wat is het verschil tussen observatie en uitvoerende taken? Wat wordt er verwacht van een reflectieverslag? Hoe breng je verslag uit van je stage tijdens de eindpresentatie?
  • Welke uitdagingen je zoal kan verwachten op je stageplek en op welke manier je hier op een professionele manier mee kan om gaan. 



Je vult je POP-portfolio aan met o.a.:

  • Een reflectie op je stage
  • Een gemotiveerde selectie van keuzevakken voor het volgend semester
  • Evt een eerste idee betreft stage 6 of Bachelorproef 


Extra studiepunten kunnen ook door andere inspanningen behaald worden:

  • actief meedoen met open campusdagen, infomomenten, openlesdagen of SID-IN A’pen
  • bezoeken van media evenementen, vakbeurzen en/of tentoonstellingen
  • deelname aan workshops ter ondersteuning van je persoonlijke of professionele ontwikkeling

Studiematerialen (tekst): Verplicht

CURSUS-papier of -elektronisch
Cursusmateriaal wordt door de titularis beschikbaar gesteld tijdens de contacturen.

POP-portfolio Digitap

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges
Practicum en/of oefeningen10,50 uren
Werkplekleren en/of stage
Werktijd buiten de contacturen67,50 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarPortfolio100,00permanente evaluatie POP-portfolio opdrachten
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodePortfolio100,00Herziening POP-portfolio met aanvullende opdrachten

Toetsing (tekst)

PERMANENTE EVALUATIE MET VERPLICHTE AANWEZIGHEID omdat de competentiegerichte leerprocessen met specifieke accenten op vaardigheidstrainingen en attitudevorming enkel kunnen verworven en geëvalueerd worden binnen de vooropgestelde onderwijssetting.

Je kan voor de examenvorm permanente evaluatie maximaal 2 afwezigheden inhalen en dit enkel indien het organisatorisch mogelijk is. Je neemt het initiatief om binnen de 3 kalenderdagen na het gemiste evaluatiemoment (deadline opdracht, portfolio, presentatie, etc) met de lector deze inhaalmogelijkheid in te plannen. Indien inhalen niet mogelijk is resulteert dit in een score 0 voor het gemiste evaluatiemoment.
In uitzonderlijke gevallen kan het departementshoofd hiervan afwijken.

Inzendingen voor opdrachten bestaan steeds uit eigen werk en worden ingediend binnen de voorziene deadlines. Indien gedachtegoed, beelden of teksten, ideeën, ontwerpen of delen van ontwerpen van anderen worden gebruikt, dienen de auteur, ontwerper en / of locatie van het werk duidelijk vermeld te worden om plagiaat – en dus examenfraude – te vermijden.