Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Management en Communicatie
campus Meistraat
Meistraat 5 - 2000 Antwerpen
T +32 3 220 55 20 - F +32 3 220 55 59
mc@ap.be
Strategisch marketing management/415985/1697/1920/1/46
Studiegids

Strategisch marketing management/4

15985/1697/1920/1/46
Academiejaar 2019-20
Komt voor in:
  • Bachelor in het hotelmanagement, trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Co-titularis(sen): Holthof Christian
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Module 4
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 04.05.2020 (4de module)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren

Bijzondere maatregelen Coronacrisis

De hogeschool bevindt zich in een overmachtssituatie als gevolg van de maatregelen die door de overheid werden genomen om de verspreiding van het coronavirus in te dijken. Daardoor werd de hogeschool genoodzaakt om, naast de afwijkingen t.o.v. de voorziene werkvormen en studiematerialen in de ECTS-fiche, ook afwijkingen te voorzien t.o.v. de informatie over de toetsing in deze ECTS-fiche van dit opleidingsonderdeel. Voor de toetsing in de eerste examenperiode wordt/worden de volgende afwijking(en) voorzien: Wekelijkse opdrachten (100% van de punten) - geen examen. Zie Digitap voor aanvullende informatie.
Let op! Deze wijzigingen vervangen dus de informatie over de toetsing in deze ECTS-fiche en gelden voorlopig enkel voor de eerste zittijd. 

Update voor de toetsing in de 2de examenperiode d.d. 29.06.20: Mondeling examen (100%) via Teams. Eventuele bijkomende informatie wordt gecommuniceerd via de Digitapcursus van dit opleidingsonderdeel.
Indien verdere maatregelen vanuit de overheid de hogeschool ertoe zouden noodzaken nog verdere afwijkingen te voorzien voor de toetsing, dan zal de student hier zo gauw mogelijk per e-mail van op de hoogte worden gebracht.

Volgtijdelijkheid

eerder ingeschreven voor Sales en Marketing/4.

Korte omschrijving

De cursus strategische marketing is een algemene kennismaking met een aantal marketingbegrippen uit de hotelsector.

Begincompetenties (tekst)

Om in te kunnen schrijven voor dit o.o. moet je je ook inschrijven voor Sales en Marketing/4.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Analytisch denken/bedrijfseconomisch inzicht
De student heeft een elementair inzicht in verschillende marketingtechnieken
De student stelt een beperkt marketingplan op.
De student kent een aantal eenvoudige marketingbegrippen.
De student beheerst een aantal marketinginstrumenten eigen aan de horeca.

Leerinhoud

Relatiemarketing
Segmentatie
Strategische marketing
Analyse van de marketingomgeving
Het marketingplan
Positioneringstechnieken
Distributie in de hotelsector (met inbegrip van de elektronische distributie in de hotelsector)

Studiematerialen (lijst)

Hotelmarketing. Algemene principes en het marketingbeleid in de hotelsector in de provincie Antwerpen.Verplicht€ 43,00
  • Auteur: CHRISTIAN HOLTHOF
Sociale media en online travel agents in de hotelsectorVerplicht
  • Auteur: Christian Holthof & Sophie van Tilburg

Onderwijsorganisatie

Examentijd
Voorziene tijd voor toetsing1,00 uren
Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges24,00 uren
Werktijd buiten de contacturen53,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarKennistoets100,00Mondeling examen: 3 theorievragen en 1 onderzoeksvraag.
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeKennistoets100,00Mondeling examen: 3 theorievragen en 1 onderzoeksvraag.

Toetsing (tekst)

Zie digitap voor eventuele verdere instructies.