Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Gezondheid en Welzijn
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
gw@ap.be
Learning process guidance and orthopedagogical practice 124079/1690/1920/1/05
Study guide

Learning process guidance and orthopedagogical practice 1

24079/1690/1920/1/05
Academic year 2019-20
Is found in:
  • Bachelor of Social Educational Care Work, programme stage 1
This is a single course unit.
Study load: 6 credits
It is not possible to enrol in this course unit under
  • exam contract (to obtain a credit).
  • exam contract (to obtain a degree).
Co-ordinator: Vanbrabant Lien
Other teaching staff: Adams Carl, Desloovere Karen, De Wolf Sofie, Hofman Bart, Moentjens Gwendy, Roelant-Blom Cindy, Van den Bergh Els, Van Tongel Wim
Languages: Dutch
Scheduled for: Semester 1
This course unit is marked out of 20 (rounded to an integer).
Possible deadlines for learning account: 15.10.2019 ()
Re-sit exam: is possible.
Possibility of tolerance: This course unit is eligible for tolerance according to the criteria as determined by the degree programme you are enrolled in.
Total study time: 156,00 hours

Prerequisites

There are no prerequisites for this course.

Learning outcomes (list)

The bachelor in social educational care work adapts his professional agogical conduct by making use of critical self reflection, recent insights from scientific research and local, European and international evolutions.
The student maps out his own qualities/strengths, competences and attitudes.
The student describes his own possibilities and limitiations, due to his own learningprocess.
The student describes actions taken, based on their own insights and received feedback, to create learning opportunities for themselves
The student describes the effect of his own frame of reference
The student links theory and new information to his own experiences
The student analyzes a situation bij making use of different reflective models found in the book 'Reflecteren' (Geenen, 2017)
The bachelor in social educational care work actively contributes to vision development, making and laying down the policy and managing the organization.
The student describes the structure, the function and vision of the organization
The student answers his position upon a current social theme
The students gives een overview of the organisations which he already got in touch with.

Educational organisation (list)

Exam duration
Estimated time for testing
Learning Activities
Collaborative learning10,00 hours
Lectures and / or tutorials
Practicum30,00 hours
Work time outside of contact hours116,00 hours

Evaluation (list)

Evaluation(s) for first exam chance
MomentForm%Remark
Academic yearPortfolio100,00De student geeft op het einde van het semester (datum wordt bepaald door de lector) een portfolio af. In de studiewijzer staan gedetailleerde instructies.
Toetsmethode: werkstuk
Bron: open boek
Toetsmedium: digitaal
Toetsmoment: momentopname na proces
Beoordelaar: lector
Voor alle practica geldt een verplichte aanwezigheid. Vanaf de tweede afwezigheid moet de student de afwezigheid wettigen. De student verwittigt de lector ten laatste op de dag van de afwezigheid en wettigt de afwezigheid binnen de 4 werkdagen aan de hand van een medisch attest via de module ‘Mijn afwezigheden’ in iBaMaFlex.
Onwettige afwezigheden geven aanleiding tot puntenverlies. Er wordt 1 punt afgetrokken van de 20 punten, vanaf de tweede ongewettigde afwezigheid.
Indien je aan meer dan 1 practicum niet hebt deelgenomen, neem je zelf het initiatief om een vervangopdracht te vragen. Dit gebeurt per mail, ten laatste twee weken na de datum van de afwezigheid. Wanneer de student niet tijdig een vervangtaak vraagt en/of de vervangtaak niet degelijk maakt of tijdig indient, dan zal dit leiden tot een verlies van 1 punt van de 20 punten.
Het inhalen van een evaluatieactiviteit (indienen van je portfolio) buiten de examenreeks wordt per email aangevraagd bij de opleidingsverantwoordelijke van het respectievelijke opleidingsonderdeel (lien.vanbrabant@ap.be) en dit ten laatste op de dag van de evaluatieactiviteit.
Voor taal- en vormfouten worden er binnen de opleiding orthopedagogie tot 4 punten afgetrokken op schriftelijke opdrachten (verdeling zie onder).


1pt: Afspraken rond de opdracht (met bronvermelding)
1pt: Tekststructuur (& lay-out)
1pt: Formulering: doelgerichte, professionele schrijfstijl
1pt: Correcte taal
Evaluation(s) for re-sit exam
MomentForm%Remark
2nd examination periodPortfolio100,00De student herwerkt zijn portfolio op basis van de feedback van de lector. In de studiewijzer staan gedetailleerde instructies. 
Toetsmethode: werkstuk
Bron: open boek
Toetsmedium: digitaal
Toetsmoment: momentopname na proces
Beoordelaar: lector
Voor taal- en vormfouten worden er binnen de opleiding orthopedagogie tot 4 punten afgetrokken op schriftelijke opdrachten (verdeling zie onder).


1pt: Afspraken rond de opdracht (met bronvermelding)
1pt: Tekststructuur (& lay-out)
1pt: Formulering: doelgerichte, professionele schrijfstijl
1pt: Correcte taal