Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Gezondheid en Welzijn
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
gw@ap.be
Health education 230587/1690/1920/1/20
Study guide

Health education 2

30587/1690/1920/1/20
Academic year 2019-20
Is found in:
  • Bachelor of Social Educational Care Work, programme stage 1
This is a single course unit.
Study load: 3 credits
Co-ordinator: Eraets Kristel
Other teaching staff: Van Assche Tom, Van Hoof An
Languages: Dutch
Scheduled for: Semester 2
This course unit is marked out of 20 (rounded to an integer).
Possible deadlines for learning account: 09.03.2020 ()
Re-sit exam: is possible.
Possibility of tolerance: This course unit is eligible for tolerance according to the criteria as determined by the degree programme you are enrolled in.
Total study time: 78,00 hours

Prerequisites

There are no prerequisites for this course.

Learning outcomes (list)

The bachelor in social educational care work supports, guides, organizes and coordinates living, work and leisure activities in the daily context of the client. He hereby acts in a methodical and sustainable way, with attention to creativity and innovation. He consciously takes action to guarantee the developmental opportunities and the quality of life of the client.
The student demonstrates the methods and techniques used by a first aider
The bachelor in social educational care work adapts his professional agogical conduct by making use of critical self reflection, recent insights from scientific research and local, European and international evolutions.
The student sums up the theoretical concepts and technical terms regarding first aid
The bachelor in social educational care work takes preventive measures to avoid problematic situations concerning the client. He reports bottlenecks and proactively participates in prevention on an organizational level.
The student formulates nutritional, care and hygienic requirements in an organization and the personal hygiene and care requirements of different agegroups
The student discusses the various causes and consequences of specific symtoms like fever, diabetes, STDs, decubitus, ... In the various agegroups of clients in health care
The student recognizes the first symptoms that may indicate infectious or childhood illnesses
The student explains the concepts fitting of a healthy life style as well as how nutrition and excercise effect the body

Educational organisation (list)

Exam duration
Estimated time for testing3,00 hours
Learning Activities
Collaborative learning
Lectures and / or tutorials10,00 hours
Practicum10,00 hours
Work time outside of contact hours55,00 hours
Workplace training and / or internship

Evaluation (list)

Evaluation(s) for first exam chance
MomentForm%Remark
Academic yearKnowledge test70,00Het examineren van de theoretische kennis zal gebeuren in de vorm van een kennis- en inzichttoets op basis van multiple choice vragen en 5 open vragen. Deze vragen bevatten kennis vanuit de cursus en de praktijklessen. Bij het verbeteren van gesloten vragen (meerkeuzevragen) wordt er een verhoogde slaaggrens gehanteerd.
Toetsmethode: gesloten vragen en open vragen
Bron: gesloten boek
Toetsmedium: schriftelijk
Toetsmoment: momentopname op examen
Beoordelaar: Lector.
Het cijfer van dit deelexamen wordt overgedragen naar de 2de examenperiode indien de student niet geslaagd is voor het totaal van het opleidingsonderdeel maar wel geslaagd is voor dit deelexamen.
Academic yearSkills assessment simulation30,00De praktische vaardigheden binnen het opleidingsonderdeel van gezondheidsleer zal getoetst worden tijdens de examenperiode, tijdens een praktische en mondelinge proef. Deze vaardigheden worden aangeleerd tijdens de practica.
Toetsmethode: gedragsobservatie
Bron: gesloten boek
Toetsmedium: mondeling en praktijk uitvoeren
Toetsmoment: momentopname op examen
Beoordelaar: Lector
Als de student niet is geslaagd voor het opleidingsonderdeel:
- worden de punten behaald voor het deelexamen ‘ vaardigheidstoets simulatie‘ in de eerste examenperiode overgedragen indien de student is geslaagd voor dit deelexamen in de eerste examenperiode.
- dient de student dit deelexamen af te leggen in de tweede examenperiode indien de student niet is geslaagd voor dit deelexamen ‘vaardigheidstoets simulatie‘ in de eerste examenperiode.
Evaluation(s) for re-sit exam
MomentForm%Remark
2nd examination periodKnowledge test70,00Het examineren van de theoretische kennis zal gebeuren in de vorm van een kennis- en inzichttoets op basis van multiple choice vragen en 5 open vragen. Deze vragen bevatten kennis uit de cursus en de praktijklessen. Bij het verbeteren van gesloten vragen (meerkeuzevragen) wordt er een verhoogde slaaggrens gehanteerd.
Toetsmethode: gesloten vragen en open vragen
Bron: gesloten boek
Toetsmedium: schriftelijk
Toetsmoment: momentopname op examen
Beoordelaar: Lector.
Als de student niet is geslaagd voor het opleidingsonderdeel:
- worden de punten behaald voor het deelexamen ‘kennistoets‘ in de eerste examenperiode overgedragen indien de student is geslaagd voor dit deelexamen in de eerste examenperiode.
- dient de student dit deelexamen af te leggen in de tweede examenperiode indien de student niet is geslaagd voor dit deelexamen ‘kennistoets‘ in de eerste examenperiode
2nd examination periodSkills assessment simulation30,00De praktische vaardigheden binnen het opleidingsonderdeel van gezondheidsleer zal getoetst worden tijdens de examenweek, tijdens een praktische en mondelinge proef. Toetsmethode: gedragsobservatie Bron: gesloten boekToetsmedium: mondeling en praktijk uitvoerenToetsmoment: momentopname op examenBeoordelaar:: Lector.Indien een student niet geslaagd is voor het opleidingsonderdeel en niet is geslaagd voor de simulatievaardigheidstoets in eerste examenperiode, zal de student de praktische vaardigheden van dit deel opleidingsonderdeel moeten herkansen in de tweede examenperiode. De student zal in de tweede examenperiode op een opgegeven examenmoment bij de betrokken lector een praktijksituatie moeten oplossen. Indien de student niet geslaagd is voor het totaal van het opleidingsonderdeel maar wel geslaagd is voor de simulatievaardigheidstoets in de eerste examenperiode, wordt het punt dat werd behaald op de simulatievaardigheidstoets in de eerste examenperiode overgedragen naar de tweede examenperiode.