Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Gezondheid en Welzijn
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
gw@ap.be
Philosophy 224081/1690/1920/1/73
Study guide

Philosophy 2

24081/1690/1920/1/73
Academic year 2019-20
Is found in:
  • Bachelor of Social Educational Care Work, programme stage 1
This is a single course unit.
Study load: 3 credits
Co-ordinator: De Meulder Bert
Other teaching staff: Gevers Lut
Languages: Dutch
Scheduled for: Semester 2
This course unit is marked out of 20 (rounded to an integer).
Possible deadlines for learning account: 09.03.2020 ()
Re-sit exam: is possible.
Possibility of tolerance: This course unit is eligible for tolerance according to the criteria as determined by the degree programme you are enrolled in.
Total study time: 78,00 hours

Prerequisites

There are no prerequisites for this course.

Learning outcomes (list)

The bachelor in social educational care work adapts his professional agogical conduct by making use of critical self reflection, recent insights from scientific research and local, European and international evolutions.
The student builds an argumentation based on arguments of philosophical authors, questions or themes
The student defines important philosophical concepts (p.e. alienation, the banality of evil) relevant to the orthopedagogical practice
The student develops a reasoning concerning a specific theme or philosophical question
The student compares and links the philosophical thinking of different philosophers from the tradition
The student develops new insights (going from the known to the unknown) based on linking and asking questions
The student presents his thought process, what has made him reflect and what he has learned in a concise and comprehensible way
The student reproduces the critical self-efficacy of thinking making use of several philosophers from the tradition
The bachelor in social educational care work collaborates with colleagues in an interdisciplinairy way and communicates with clients, the client system, colleagues and external parties, in a clear and respectful manner, even when the context is complex and specialized.
The student presents his thought process, what has made him reflect and what he has learned in a concise and comprehensible way

Educational organisation (list)

Exam duration
Estimated time for testing1,00 hours
Learning Activities
Collaborative learning
Lectures and / or tutorials22,00 hours
Practicum
Work time outside of contact hours55,00 hours
Workplace training and / or internship

Evaluation (list)

Evaluation(s) for first exam chance
MomentForm%Remark
Academic yearKnowledge test70,00Studenten bereiden door middel van een individuele voorbereiding en de groepspaper een presentatie voor. Die presentie is het onderwerp van assessment en levert een groepspunt op. Indien de individuele voorbereiding of de groepspaper niet vooraf wordt afgegeven (zie studiewijzer), kunnen de studenten van die groep niet deelnemen aan de presentatie.
1. Toetsmethode: Groepspresentatie
2. Bron: Gesloten boek
3. Toetsmedium: Mondeling (voorwaarde deelname is indienen paper)
4. Toetsmoment: Momentopname op Examen
5. Beoordelaar: Lector

Academic yearKnowledge test30,00Elke student trekt voor de presentatie twee begrippen uit een trommel met relevante filosofische begrippen. De student krijgt hiervoor 10 minuten voorbereidingstijd.


1. Toetsmethode: individueel
2. Bron: Gesloten boek
3. Toetsmedium: Mondeling (voorwaarde deelname is indienen paper)
4. Toetsmoment: Momentopname op Examen
5. Beoordelaar: Lector
Evaluation(s) for re-sit exam
MomentForm%Remark
2nd examination periodKnowledge test70,00Studenten bereiden door middel van een paper een individuele presentatie voor. Die presentatie is onderwerp van assessment en levert een individueel punt op. Indien de paper niet vooraf wordt afgegeven (zie studiewijzer), kan de student niet deelnemen aan de presentatie
Toetsmethode: Individuele presentatie
Bron: Gesloten boek
Toetsmedium: Mondeling (voorwaarde deelname is indienen paper)
Toetsmoment: Momentopname op Examen
Beoordelaar: Lector
2nd examination periodKnowledge test30,00De student trekt voor de presentatie twee begrippen uit een trommel met relevante filosofische begrippen . De student krijgt 10 minuten voorbereidingstijd.

1. Toetsmethode: individueel
2. Bron: Gesloten boek
3. Toetsmedium: Mondeling (voorwaarde deelname is indienen paper)
4. Toetsmoment: Momentopname op Examen
5. Beoordelaar: Lector