Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Gezondheid en Welzijn
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
gw@ap.be
Social-educational-care perspectives in an international context 331106/1690/1920/1/12
Study guide

Social-educational-care perspectives in an international context 3

31106/1690/1920/1/12
Academic year 2019-20
Is found in:
  • Bachelor of Applied Psychology
    Choice package:
    • Keuzepakket 3TP
    • Keuzepakket Deeltraject 3
    • Keuzepakket Deeltraject 4
    • Keuzepakket vervolgtraject 3 graduaat HR-support
  • Bachelor of Social Educational Care Work, programme stage 2
    Choice package:
    • INTER
  • International programme Education and Social Work in a Metropolitan Context
This is a single course unit.
Study load: 4 credits
Co-ordinator: Moentjens Gwendy
Other teaching staff: Hofman Bart
Languages: Dutch, English
Scheduled for: Semester 1
This course unit is marked out of 20 (rounded to an integer).
Possible deadlines for learning account: 15.10.2019 ()
Re-sit exam: is possible.
Possibility of tolerance: This course unit is eligible for tolerance according to the criteria as determined by the degree programme you are enrolled in.
Total study time: 104,00 hours

Prerequisites

There are no prerequisites for this course.

Learning outcomes (list)

The professional bachelor in social educational care work is able to build a professional relationship with the client and the client system in keeping with an orthopedagogical attitude, he takes care of this relationship and makes sure the relationship can be discontinued with care.
The student discusses the effects of what he has learned on his own frame of reference
The student shows how his own frame of reference relates to different (international) opinions.
The bachelor in social educational care work adapts his professional agogical conduct by making use of critical self reflection, recent insights from scientific research and local, European and international evolutions.
The student describes how he can implement newly acquired international content into practice
The student discusses which international orthopedagogical concepts or ideas are new or innovative to him
The student discusses possible differences and similarities between the local and international orthopedagogical context in a nuanced way
The student places the content of the international experience (international concepts, themes, innovative ideas, social educational frameworks, ...) in a wider socio-cultural and international context
The student discusses which international (ortho)(ped)agogical concepts or ideas are new or innovative to him.
The student integrates the insights gained from the literature study and the international week by building up his own reasoning in the paper. At least 3 non-native language sources must be used (including at least 1 in English).
The student starts from his own professional actions when describing relevant knowledge related questions he has, in order to build up his reasoning in a good way.
The student processes relevant international literature in function of the knowledge related questions he has described.

Educational organisation (list)

Learning Activities
Collaborative learning5,00 hours
Lectures and / or tutorials25,00 hours
Work time outside of contact hours74,00 hours

Evaluation (list)

Evaluation(s) for first exam chance
MomentForm%Remark
Academic yearKnowledge test100,001. Korte omschrijving van de toets:
Kennistoets: 100% werkstuk Individuele opdracht Nederlands of Engels
Voor het opleidingsonderdeel (Ortho)(ped)agogische praktijk in een internationale context is er een individuele opdracht in de vorm van een paper (100%). In deze paper verken je individueel de (ortho)(peda)gogische praktijk in verschillende internationale contexten. In deze paper worden minimaal 3 anderstalige bronnen gebruikt, waarvan minstens 1 Engelstalige. Voor inhoudelijke – en vormvereisten van de paper: zie studiewijzer.
2. Toetsmethode : werkstuk
3. Bron: open boek
4. Toetsmedium:schriftelijk (Toetsmoment: momentopname na proces)
5. Beoordelaar: lector
6. Clausule voor taal:
Voor taal- en vormfouten worden er binnen de opleiding orthopedagogie tot 4 punten
afgetrokken op schriftelijke opdrachten .
1pt: Afspraken rond de opdracht
1pt: Tekststructuur (& lay-out)
1pt: Formulering: doelgerichte, professionele schrijfstijl
1pt: Correcte taal
7. Afspraken rond verplichte aanwezigheden en afwezigheden:
Er geldt een verplichte aanwezigheid tijdens alle leeractiviteiten van de internationale week (ortho)(ped)agogische praktijk in een internationale context.
De student verwittigt de lector ten laatste op de dag van de afwezigheid en wettigt binnen de 4 werkdagen aan de hand van een medisch attest via de module ‘Mijn afwezigheden’ in IbaMaFlex.

Bij elke gewettigde afwezigheid vraagt de student een vervangopdracht aan de verantwoordelijke lector (zie studiewijzer voor meer concrete informatie hieromtrent). De omvang van de vervangtaak is afhankelijk van de duur van de afwezigheid
Bij het vragen van een vervangopdracht neemt de student zelf het initiatief. Dit gebeurt per mail, ten laatste 1 week na datum van de laatste afwezigheid. Wanneer de student niet tijdig een vervangtaak vraagt en/of de vervangtaak niet correct is uitgevoerd of tijdig indient, dan worden 2 punten afgetrokken van de score voor het werkstuk.

Bij elke ongewettigde afwezigheid worden er 4 punten per gemiste leeractiviteit afgetrokken van de score behaald op het werkstuk. Bij een ongewettigde afwezigheid van meer dan 3 leeractiviteiten krijg je een nul voor het gehele opleidingsonderdeel in de eerste examenperiode. Je kan geen werkstuk meer indienen voor de eerste examenperiode.
Evaluation(s) for re-sit exam
MomentForm%Remark
2nd examination periodKnowledge test100,001. Korte omschrijving van de toets:
Individuele opdracht
Het werkstuk van de eerste examenperiode wordt aan de hand van de feedback van de lector herwerkt.
Deze feedback krijgt de student op het feedbackmoment tijdens het academiejaar of op het
inzagemoment van de eerste examenperiode.
Voor inhoudelijke- en vormvereisten van de paper: zie studiewijzer.

Bij ongewettigde afwezigheid van meer dan 3 leeractiviteiten, kan je een nieuwe opdracht voor het werkstuk vragen aan de verantwoordelijke lector. Je kan op basis van deze vervangopdracht een werkstuk indienen tijdens de tweede examenperiode.


2. Toetsmethode: werkstuk (100%)
3. Bron: open boek
4. Toetsmedium: digitaal/schriftelijk
5. Toetsmoment: momentopname na proces
6. Beoordelaar: lector
7. Clausule voor taal:
Voor taal- en vormfouten worden er binnen de opleiding orthopedagogie tot 4 punten afgetrokken op schriftelijke opdrachten conform de afspraken binnen de opleiding.
1pt: Afspraken rond de opdracht
1pt: Tekststructuur (& lay-out)
1pt: Formulering: doelgerichte, professionele schrijfstijl
1pt: Correcte taal