Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Gezondheid en Welzijn
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
gw@ap.be
Conflict management and challenging behavior: general introduction 425175/1690/1920/1/21
Study guide

Conflict management and challenging behavior: general introduction 4

25175/1690/1920/1/21
Academic year 2019-20
Is found in:
  • Bachelor of Social Educational Care Work, programme stage 2
    Choice package:
    • Palet orthopedagogie Bachelor 2
This is a single course unit.
Study load: 3 credits
Co-ordinator: Rosseel Dona
Languages: Dutch
Scheduled for: Semester 2
This course unit is marked out of 20 (rounded to an integer).
Possible deadlines for learning account: 09.03.2020 ()
Re-sit exam: is possible.
Possibility of tolerance: This course unit is eligible for tolerance according to the criteria as determined by the degree programme you are enrolled in.
Total study time: 78,00 hours

Prerequisites

having finished at least 40 ects credits in programme part (year) 1.

Learning outcomes (list)

The bachelor in social educational care work supports, guides, organizes and coordinates living, work and leisure activities in the daily context of the client. He hereby acts in a methodical and sustainable way, with attention to creativity and innovation. He consciously takes action to guarantee the developmental opportunities and the quality of life of the client.
The student applies guidance methods when dealing with care needs concerning conflicts and challenging behaviour
The professional bachelor in social educational care work actively contributes (on micro-, meso- and macrolevel) to increase understanding and commitment concerning ethical, normative and social issues related to the profession. He acts in accordance to the universal rights and values.
The student reflects on methodological practice with regard to conflicts and challenging behaviour from a deontological perspective
The bachelor in social educational care work adapts his professional agogical conduct by making use of critical self reflection, recent insights from scientific research and local, European and international evolutions.
The student reflects on methodological practices with regard to conflict and challenging behaviour from the perspective of the client and his entire context (as well as the broader society)
The student reflects on his own feelings in dealing with conflicts and challenging behaviour
The student justifies the choice for a certain practice by using a theoretical argumentation
He assists in analyzing the care need of clients and actively helps to guide the process of drawing up a care need plan. In consultation with the parties involved, the bachelor in social educational care work selects goals and suitable methods based on his acquired orthopedagogical knowledge.
The student professionally analyzes the care need of a client supported by the underlying theoretical frameworks concerning conflict and behavioural problems

Educational organisation (list)

Exam duration
Estimated time for testing1,00 hours
Learning Activities
Practicum21,00 hours
Work time outside of contact hours56,00 hours

Evaluation (list)

Evaluation(s) for first exam chance
MomentForm%Remark
Academic yearSkills assessment hands off100,001. Korte omschrijving van de toets: tijdens een gesimuleerde vergadering tonen de studenten in groep hun verworven kennis/ inzichten/ vaardigheden in het omgaan met een specifiek voorbeeld van conflict of uitdagend gedrag (casus die op voorhand ter beschikking wordt gesteld). Zij tonen de mate waarmee ze aan de slag kunnen gaan met kennis, inzichten en vaardigheden vanuit de lessen, vanuit hun voorbereiding en vanuit hun verdieping in relevante denkkaders (zelfstudie). Dit levert een groepspunt op. Door een individuele bevraging wordt het groepspunt, individueel gecorrigeerd (zie studiewijzer). De schriftelijke voorbereiding indienen via Digitap, is een voorwaarde om te kunnen deelnemen aan het examen. De schriftelijke voorbereiding niet indienen voor aanvang van het examen geeft automatisch een 0 op 20.
2. Toetsmethode: presentatie en casus
3. Bron: open boek (schriftelijke voorbereiding)
4. Toetsmedium: mondeling
5. Toetsmoment: momentopname op examen
6. Beoordelaar: lector
7. Voor alle practica geldt een verplichte aanwezigheid. Vanaf de eerste afwezigheid moet de student de afwezigheid wettigen. De student verwittigt de lector ten laatste op de dag van de afwezigheid en wettigt de afwezigheid binnen de 4 werkdagen aan de hand van een medisch attest via de module ‘Mijn afwezigheden’ in iBaMaFlex. Voor elke ongewettigde afwezigheid tijdens het practicum verliest de student 2 punten van de 20 punten.
Als je aan minder dan 10 uur van de practica deelneemt, kan je niet slagen voor het opleidingsonderdeel in de eerste examenperiode. In dit geval krijg je 0 op 20 punten.
Evaluation(s) for re-sit exam
MomentForm%Remark
2nd examination periodSkills assessment hands off100,001. Korte omschrijving van de toets: tijdens een gesimuleerde vergadering toont een groep studenten of een individuele student hun verworven kennis/ inzichten/ vaardigheden in het omgaan met een specifiek voorbeeld van conflict of uitdagend gedrag (casus die op voorhand ter beschikking wordt gesteld). Zij tonen de mate waarmee ze aan de slag kunnen gaan met kennis, inzichten en vaardigheden vanuit de lessen, vanuit hun voorbereiding en vanuit hun verdieping in relevante denkkaders (zelfstudie). Dit levert een groepspunt op. Door een individuele bevraging wordt het groepspunt, individueel gecorrigeerd (zie studiewijzer). De schriftelijke voorbereiding indienen via Digitap is een voorwaarde om te kunnen deelnemen aan het examen. De schriftelijke voorbereiding niet indienen via Digitap voor aanvang van het examen geeft automatisch een 0 op 20.
2. Toetsmethode: presentatie en casus
3. Bron: open boek (schriftelijke voorbereiding)
4. Toetsmedium: mondeling
5. Toetsmoment: momentopname op examen
6. Beoordelaar: lector