Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Gezondheid en Welzijn
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
gw@ap.be
Orthopedagogical practice and learning process guidance International 226532/1690/1920/1/84
Study guide

Orthopedagogical practice and learning process guidance International 2

26532/1690/1920/1/84
Academic year 2019-20
Is found in:
  • Bachelor of Social Educational Care Work, programme stage 1
    Choice package:
    • Keuzepakket orthopedagogie Bachelor 1
This is a single course unit.
Study load: 3 credits
Teaching staff: Adriaensens Joke, Defieuw Mieke, Desloovere Karen, Hofman Bart, Mallentjer Maite, Rosseel Dona, Vanbrabant Lien, Van den Bergh Els, Verbiest Griet
Languages: Dutch
Scheduled for: Semester 2
This course unit is marked out of 20 (rounded to an integer).
Possible deadlines for learning account: 09.03.2020 ()
Re-sit exam: is possible.
Possibility of tolerance: This course unit is eligible for tolerance according to the criteria as determined by the degree programme you are enrolled in.
Total study time: 78,00 hours

Prerequisites

Learning outcomes (list)

The bachelor in social educational care work adapts his professional agogical conduct by making use of critical self reflection, recent insights from scientific research and local, European and international evolutions.
The student analyzes a situation bij making use of different reflective models.
The student maps out his own qualities/strengths, competences in the view of his later profession
The student describes his own possibilities and limitiations according to his future job.
The student describes actions taken, based on their own insights and received feedback, to create learning opportunities for themselves
The student describes how and where the effect of his own frame of reference difference from the frame of reference of an other.
The student describes the effect of his own frame of reference upon his professional thinking (wanting/feeling) and actions
The bachelor in social educational care work actively contributes to vision development, making and laying down the policy and managing the organization.
The student describes the structure and workings and vision of the organization
The student describes the differences in organization of service and assistance in Flanders and the Netherlands.
The students gives een overview of the organisations which he already got in touch with.
De student describes his position upon the workfield/organisation/operation
The student takes position upon a current social theme

Educational organisation (list)

Learning Activities
Collaborative learning16,00 hours
Practicum22,00 hours
Work time outside of contact hours40,00 hours

Evaluation (list)

Evaluation(s) for first exam chance
MomentForm%Remark
Academic yearPortfolio100,00De student geeft op het einde van het semester (datum wordt bepaald door de lector) een portfolio af. In de studiewijzer staan gedetailleerde instructies.
Toetsmethode: werkstuk
Bron: open boek
Toetsmedium: schriftelijk, digitaal
Toetsmoment: momentopname na proces
Beoordelaar: lector
Er geldt een verplichte aanwezigheid tijdens alle activiteiten tijdens de OPLinternationaal-week. Een student die ongewettigd afwezig is tijdens de internationale studieweek kan niet slagen. Bij een gewettigde afwezigheid wordt een vervangopdracht voorzien. De student verwittigt de lector ten laatste op de dag van de afwezigheid en wettigt de afwezigheid binnen de 4 werkdagen aan de hand van een medisch attest via de module ‘Mijn afwezigheden’ in iBaMaFlex.
Voor taal- en vormfouten worden er binnen de opleiding orthopedagogie tot 4 punten afgetrokken op schriftelijke opdrachten (verdeling zie onder).
1pt: Afspraken rond de opdracht (met bronvermelding)
1pt: Tekststructuur (& lay-out)
1pt: Formulering: doelgerichte, professionele schrijfstijl
1pt: Correcte taal
Evaluation(s) for re-sit exam
MomentForm%Remark
2nd examination periodPortfolio100,00De student herwerkt zijn portfolio op basis van de feedback van de lector. In de studiewijzer staan gedetailleerde instructies.
Toetsmethode: werkstuk
Bron: open boek
Toetsmedium: schriftelijk, digitaal
Toetsmoment: momentopname na proces
Beoordelaar: lector
Voor taal- en vormfouten worden er binnen de opleiding orthopedagogie tot 4 punten afgetrokken op schriftelijke opdrachten (verdeling zie onder).


1pt: Afspraken rond de opdracht (met bronvermelding)
1pt: Tekststructuur (& lay-out)
1pt: Formulering: doelgerichte, professionele schrijfstijl
1pt: Correcte taal