Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Gezondheid en Welzijn
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
gw@ap.be
Motor skills for social care30652/1690/1920/1/96
Study guide

Motor skills for social care

30652/1690/1920/1/96
Academic year 2019-20
Is found in:
  • Bachelor of Social Educational Care Work, programme stage 1
This is a single course unit.
Study load: 3 credits
Teaching staff: De Wit Veerle
Languages: Dutch
Scheduled for: Semester 1 or Semester 2
This course unit is marked out of 20 (rounded to an integer).
Possible deadlines for learning account: 15.10.2019 () or 09.03.2020 ()
Re-sit exam: is possible.
Possibility of tolerance: This course unit is eligible for tolerance according to the criteria as determined by the degree programme you are enrolled in.
Total study time: 78,00 hours

Prerequisites

There are no prerequisites for this course.

Learning outcomes (list)

The professional bachelor in social educational care work is able to build a professional relationship with the client and the client system in keeping with an orthopedagogical attitude, he takes care of this relationship and makes sure the relationship can be discontinued with care.
The student explains the links between the experiential learning in the classroom and the theory from the lecture and the syllabus, specifically within (the area of) motor skills for social care
At the end of his learning process, the student has insight in how a stimulating activity can be built up in basic steps . This activity is tailored to a diverse client group, with attention to the support needs.
The bachelor in social educational care work takes preventive measures to avoid problematic situations concerning the client. He reports bottlenecks and proactively participates in prevention on an organizational level.
The student takes responsibility for his own safety, for the safety of fellow students and for respecting material and environment.
The bachelor in social educational care work collaborates with colleagues in an interdisciplinairy way and communicates with clients, the client system, colleagues and external parties, in a clear and respectful manner, even when the context is complex and specialized.
In addition to using verbal and visual communication methods, the student recognizes and uses several other methods of dealing with clients, such as play language and body language.
The student takes responsibility for his own safety, for the safety of fellow students and for respecting material and environment.
In consultation with the client and the client system, the bachelor in social educational care work creates a climate that stimulates the emotional, social, cognitive and motor development of the client.
The student actively develops an optimal developmental and learning climate for fellow students.
The student attunes his/her actions to the qualities and limitations, development or training questions of a diverse client group.

Educational organisation (list)

Learning Activities
Lectures and / or tutorials2,00 hours
Practicum24,00 hours
Work time outside of contact hours52,00 hours

Evaluation (list)

Evaluation(s) for first exam chance
MomentForm%Remark
Academic yearProject assignment80,001) Voor de projectopdracht zal het volgende getoetst worden:
Voor een zelf gekozen doelgroep maakt de student een volledige bewegingsactiviteit. Deze omvat:
• schriftelijke voorbereiding: De student schrijft een werkstuk en gebruikt het opgelegde activiteitenkader. De student informeert zich via verschillende bronnen.
(o.a. verplichte observatie/interview): 50%
• Begeleiding: de student bereidt een beperkte bewegingsactiviteit voor (10 min) (activiteitenkader) en begeleidt deze bij een klein groepje medestudenten: 30%
2) Toetsmethode: werkstuk en gedragsobservatie
3) Bron: open boek
4) Toetsmedium: schriftelijk en mondeling
5) Toetsmoment: permanent uitgesteld
6) Beoordelaar: lector van sportieve agogische werkvormen
7)Voor taal- en vormfouten worden er binnen de opleiding orthopedagogie tot 4 punten afgetrokken op schriftelijke opdrachten .
1pt: Afspraken rond de opdracht (met bronvermelding vanaf sem 2)
1pt: Tekststructuur (& lay-out)
1pt: Formulering: doelgerichte, professionele schrijfstijl
1pt: Correcte taal
Het cijfer van dit deelexamen wordt overgedragen naar de 2de examenperiode indien de student niet geslaagd is voor het totaal van het opleidingsonderdeel maar wel geslaagd is voor dit deelexamen.
Academic yearSkills assessment simulation20,001)Voor de Simulatie Vaardigheidstoets legt de student een vaardigheidstoets af betreffende zelfverdediging in de zorg.
2) Toetsmethode: gedragsobservatie
3) Bron: gesloten boek
4) Toetsmedium: mondeling
5) Toetsmoment: momentopname na proces
6) Beoordelaar: lector van sportieve agogische werkvormen
Het cijfer van dit deelexamen wordt overgedragen naar de 2de examenperiode indien de student niet geslaagd is voor het totaal van het opleidingsonderdeel maar wel geslaagd is voor dit deelexamen.
Evaluation(s) for re-sit exam
MomentForm%Remark
2nd examination periodProject assignment80,001) Voor de projectopdracht zal het volgende getoetst worden:
Voor een zelf gekozen doelgroep maakt de student een volledige bewegingsactiviteit. Deze omvat een schriftelijke voorbereiding: De student schrijft een werkstuk en gebruikt het opgelegde activiteitenkader. De student informeert zich via verschillende bronnen. (o.a. verplichte observatie/interview)
2) Toetsmethode: werkstuk
3) Bron: open boek
4) Toetsmedium: schriftelijk
5) Toetsmoment: momentopname na proces
6) Beoordelaar: lector van sportieve agogische werkvormen
7) Voor taal- en vormfouten worden er binnen de opleiding orthopedagogie tot 4 punten afgetrokken op schriftelijke opdrachten .
1pt: Afspraken rond de opdracht (met bronvermelding vanaf sem 2)
1pt: Tekststructuur (& lay-out)
1pt: Formulering: doelgerichte, professionele schrijfstijl
1pt: Correcte taal
Als de student niet is geslaagd voor het opleidingsonderdeel:
- worden de punten behaald voor dit deelexamen in de eerste examenperiode overgedragen indien de student geslaagd was voor dit deelexamen.
- dient de student dit deelexamen af te leggen in de tweede examenperiode indien de student niet geslaagd was voor dit deelexamen.
2nd examination periodSkills assessment simulation20,001) Voor de Simulatie Vaardigheidstoets legt de student een vaardigheidstoets af betreffende zelfverdediging in de zorg.
2) Toetsmethode: gedragsobservatie
3) Bron: gesloten boek
4) Toetsmedium: mondeling
5) Toetsmoment: momentopname op examen
6) Beoordelaar: lector van sportieve agogische werkvormen
Als de student niet is geslaagd voor het opleidingsonderdeel:
- worden de punten behaald voor dit deelexamen in de eerste examenperiode overgedragen indien de student geslaagd was voor dit deelexamen.
- dient de student dit deelexamen af te leggen in de tweede examenperiode indien de student niet geslaagd was voor dit deelexamen.