Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Onderwijs en Training
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
ot@ap.be
NCZ 3 applied didactics25078/1709/1920/1/82
Study guide

NCZ 3 applied didactics

25078/1709/1920/1/82
Academic year 2019-20
Is found in:
  • Bachelor of Education: Secondary Education, programme stage 2
    Programme option:
    • Non confessional education
  • Bachelor of Education: Secondary Education
    Programme option:
    • Non confessional education
This is a single course unit.
Study load: 3 credits
Teaching staff: De Meyer Danny, Saey Mark, Selis Thomas
Languages: Dutch
Scheduled for: Semester 1
This course unit is marked out of 20 (rounded to an integer).
Possible deadlines for learning account: 15.10.2019 ()
Re-sit exam: is possible.
Possibility of tolerance: You have to pass this course unit (will never be tolerated).
Total study time: 75,00 hours
Total cost price activities: € 7,00

Learning outcomes (list)

Interaction - Inspiring Coaching
preparing a composition wherein the taxonomy of discussion Bandura determines the argumentation
Interaction - Develop language
can create textual didactic material correctly
Learning promotion: Appropriate learning content
can use the method of Simon and Raths in lesson design
The stages and levels of moral development according to Lawrence Kohlberg Can deduce a moral argument or consideration
Aspects of use the Kohlberg-Blatt method in lesson design
can employ theories and strategies concerning moral education
Learning Promotion: Varied Evaluation
formulate criteria for evaluating students in class ethics
can argument and weigh out the basic principles of evaluation
can concretise the basic principles of evaluation in an appropriate evaluation method for a course (series)
can show the quality criteria of a proper testing and have good arguments
can name and select methods of evaluation
Learning promotion: differentiate talented
can purposefully employ different didactical work methods in lessonplans
can select work methods in function of the initial starting situation and the goals
Self-development: investigative actions
The stages and levels of moral development according to Lawrence Kohlberg Can deduce a moral argument or consideration

Study material (list)

Mandatory
Mandatory€ 7,00

Educational organisation (list)

Learning Activities
Lectures and / or tutorials18,00 hours
Work time outside of contact hours57,00 hours

Evaluation (list)

Evaluation(s) for first exam chance
MomentForm%Remark
Semester 1Continuous skills assessment hands on (Permanent evaluation)20,00Korte micro-teaching of presentatie van gemaakte lesvoorbereidingen. De evaluatie geldt als een deelexamen. Afwezigheid tijdens het deelexamen, op het moment dat deze opdracht moet worden gepresenteerd moeten worden gewettigd in overeenstemming met artikel 14.5 en artikel 14.6 van het OER. Ongewettigde afwezigheid en/of niet indienen van deze taken kan leiden tot 0/10 voor dit deelcijfer. Dit deelcijfer kan niet worden overgedragen naar de tweede examenkans.
Semester 1Knowledge test80,00schriftelijk examen gesloten boek
Evaluation(s) for re-sit exam
MomentForm%Remark
2nd examination periodKnowledge test80,00schriftelijk examen gesloten boek
2nd examination periodReflection assignment20,00Individuele opdracht die geldt als deelexamen en wordt ingediend op het examen. Laattijdige indiening van deze opdracht door afwezigheid moet worden gewettigd in overeenstemming met artikel 14.5 en artikel 14.6 van het OER. Ongewettigde afwezigheid en/of niet indienen van deze opdracht kan leiden tot 0/10 voor dit deelcijfer.