De evaluatie van dit opleidingsonderdeel bestaat uit meerdere deelexamens. Als de student in de eerste examenperiode voor dit opleidingsonderdeel als geheel niet slaagt, maar voor één of meerdere deelexamens een deelcijfer behaalt dat ten minste 10 op 20 bedraagt, dan wordt dit deelcijfer overgedragen naar de tweede examenperiode en moet de student dit deelexamen niet opnieuw afleggen in tweede examenperiode. De deelexamens waarvoor de student in de eerste examenperiode minder dan 10/20 behaalde, moet hij wel opnieuw afleggen in de tweede examenperiode.
Wanneer de student afwezig is op een deelexamen en geen recht heeft op een inhaalexamen, dan krijgt hij voor het deelexamen de code “F” van “Fail”. Indien de student een code “F” krijgt voor dit deelexamen, resulteert dit in een code “F” van “Fail” voor het gehele opleidingsonderdeel en slaagt de student bijgevolg niet voor dit opleidingsonderdeel.
Wanneer de student een deelcijfer behaalt voor één deelexamen dat kleiner is dan 8/20 of voor meer dan één deelexamen dat kleiner is dan 9,5/20 dan krijgt de student als eindresultaat voor het gehele opleidingsonderdeel eveneens een code “F” van “Fail” waardoor de student niet slaagt voor dit opleidingsonderdeel.
Indien de student voor één deelexamen een deelcijfer behaalt tussen 8/20 en 9,5/20, wordt de eindscore voor het opleidingsonderdeel bepaald door het gewogen gemiddelde van de deelexamens.
Voor de evaluatie van dit opleidingsonderdeel worden meerdere deelexamens georganiseerd. - In het deelexamen MCV 2de graad 4 worden de volgende leerdoelen getoetst die essentieel zijn om als bachelor leraar PKV later in het werkveld aan de slag te kunnen: hanteert creatieve werkvormen bij het aanbrengen van een notenleerles 2.3/2.4, een ritmische oefening, een speelstuk, kan de principes van de lieddidactiek i.v.m. het aanleren en spelen met een lied demonstreren, illustreren en becommentariëren, specifiek toegepast niveau 2.3/2.4, kan doelgericht te werk gaan in het aanbrengen van nieuwe leerinhoud binnen de MCV les 2.3/2.4, kan verschillende vormen van differentiatie toepassen, zowel binnen de MCV-les als binnen de les groepsmusiceren, kan zijn/haar theoretische MCV-kennis 2.3/2.4 vertalen naar de klasgroep, ziet de verschillende problemen i.v.m. lees-, schrijf-, zing-, gehoor- en luistervaardigheid van essentiële leerinhouden binnen de MCV les 2.3/2.4 in en kan die weergeven, illustreren en becommentariëren, kan gehooroefeningen en theoretische oefeningen opstellen en geven in 2.3/2.4, kan de didactische bruikbaarheid van liedmateriaal (ook meerstemmig), zowel voor groepsmusiceren (niveau 2.3/2.4) als voor MCV bepalen, kan een probleemanalyse maken van een melodische, ritmische of metrische leerinhoud of notenleerles niveau 2.3/2.4, kent de inhoud van het raamleerplan MCV 2.3/2.4 en kan die becommentariëren en ernaar verwijzen bij het opmaken van een lesvoorbereiding, ziet de belangrijkste moeilijkheden rond taal, tekst, stemgebruik, ritme, melodie, vorm, enz. die een gekozen lied binnen 2.3/2.4 met zich meebrengt en kan die weergeven, duiden, illustreren en becommentariëren, exploreert verschillende methodes en kan ze hanteren in functie van lespraktijk, kan verschillende handboeken muzikale culturele vorming + groepsmusiceren met elkaar vergelijken en kan hun methodiek, leerinhoud, opbouw en tekorten becommentariëren. - In het deelexamen MCV 3de graad 4 worden de volgende leerdoelen getoetst die essentieel zijn om als bachelor leraar PKV later in het werkveld aan de slag te kunnen: gebruikt bibliografische en digitale bronnen doelgericht in functie van lespraktijk , hanteert het minimum leerplan AMC en het aangepaste leerplan van OVSG als inspiratiebron, kent het raamleerplan Kunstig Competent en past de 5 smaakmakers toe die in elke les MCV 3de graad obligaat aanwezig moeten zijn.