Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Wetenschap en Techniek
campus Spoor Noord Ellermanstraat
Ellermanstraat 33 - 2060 Antwerpen
wt@ap.be
Peer Tutoring Project14529/1700/1920/1/88
Studiegids

Peer Tutoring Project

14529/1700/1920/1/88
Academiejaar 2019-20
Komt voor in:
  • Bachelor in de toegepaste informatica, trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 3 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: De Pooter Marijn
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 09.03.2020 (2de semester)
Tweede examenkans: niet mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 75,00 uren

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.

Korte omschrijving

De studenten nemen deel aan het project van de tweede trajectschijf.
Ze voeren hiervoor eenvoudige activiteiten uit binnen het project die aansluiten bij de reeds vergaarde kennis (gegevensanalyse, database taken, testen, documentatie, kleine aanpassingen,...).
De studenten worden hierbij gecoacht en opgevolgd door de studenten van het 2de jaar.

Deze eerste kennismaking met een project zorgt voor een realistisch beeld van de praktijk en maakt het voor de studenten eenvoudiger om de theorie om te zetten in de praktijk.

OLR-Leerdoelen (lijst)

B.1. Design and Development
Ontwerpt en ontwikkelt eenvoudige systemen, diensten of producten en streeft daarbij systematisch naar eenvoud, efficiëntie en herbruikbaarheid.
B.3. Testing
Gebruik testen en test scenario's om de applicatie te testen en te evalueren.
B.5. Documentation Production
Documenteert rekening houdend met de omgeving waarin de documentatie zal gebruikt worden.
Documenteert rekening houdend met de omgeving waarin de documentatie zal gebruikt worden. 
F.2. Strategisch handelen
Documenteert rekening houdend met de omgeving waarin de documentatie zal gebruikt worden. 
Houdt zich aan de gemaakte afspraken (o.a. deadlines, opgelegde timing) en past een planning aan de veranderende omstandigheden aan.
G.1. Mondelinge communicatie
Communiceert efficiënt binnen de beroepscontext (conflicten beheersen/gesprek voeren/presenteren/onderhandelen/overtuigen/sensitief reageren)
Communiceert op een vlotte wijze met betrokkenen en belanghebbenden en werkt er op een positieve wijze mee samen.
Communiceert op een vlotte wijze met betrokkenen en belanghebbenden en werkt er op een positieve wijze mee samen. 
G.2. Schriftelijke communicatie
Communiceert op een vlotte wijze met betrokkenen en belanghebbenden en werkt er op een positieve wijze mee samen.
Communiceert op een vlotte wijze met betrokkenen en belanghebbenden en werkt er op een positieve wijze mee samen. 
Communiceert schriftelijk efficiënt en effectief binnen de beroepscontext (media/spelling/grammatica/verslaggeving/rapportage/presentatie/briefwisseling)
Documenteert rekening houdend met de omgeving waarin de documentatie zal gebruikt worden.
Documenteert rekening houdend met de omgeving waarin de documentatie zal gebruikt worden. 
G.3. Relatiewerking
Communiceert op een vlotte wijze met betrokkenen en belanghebbenden en werkt er op een positieve wijze mee samen.
Communiceert op een vlotte wijze met betrokkenen en belanghebbenden en werkt er op een positieve wijze mee samen. 
Werkt klantgericht en omgevingsbewust

Leerinhoud

  • Gegevensanalyse
  • Database taken
  • Testen
  • ...

Studiematerialen (lijst)

Zie internet voor talloze (gratis) cursussen, PPT-presentaties,...Verplicht

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Vormen van groepsleren24,00 uren
Werktijd buiten de contacturen51,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarProjectopdracht permanent (Permanente evaluatie)100,00- Verplichte aanwezigheid tijdens de contacturen, -2 punten op totaalscore per ongewettigde afwezigheid oa. LEMO test in het 1ste semester.
- Peer evaluation & soft skills + evaluatie 2de jaars studenten
- 3 maal afwezig (gewettigd of ongewettigd) resulteert in een FAIL. De student kan dan niet meer slagen voor het vak.
Inhalen van permanente evaluatie is niet mogelijk wegens procesevaluatie.

Toetsing (tekst)

Omwille van de procesevaluatie kan er geen inhaalmogelijkheid voorzien worden voor dit
opleidingsonderdeel.

Code Fail wordt toegepast omdat de competentiegerichte leerprocessen met specifieke accenten op vaardigheidstrainingen en attitudevorming enkel kunnen verworven en geëvalueerd worden binnen de vooropgestelde onderwijssetting.