Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Gezondheid en Welzijn
campus Spoor Noord Noorderplaats
Noorderplaats 2 - 2000 Antwerpen
gw@ap.be
Marketing en management28002/1752/1920/1/63
Studiegids

Marketing en management

28002/1752/1920/1/63
Academiejaar 2019-20
Komt voor in:
  • Bachelor in de toegepaste psychologie, trajectschijf 3
    Keuzepakket:
    • Keuzepakket 3TP
    • Keuzepakket Deeltraject 3
    • Keuzepakket Deeltraject 4
    • Keuzepakket vervolgtraject 3 graduaat HR-support
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 4 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
  • examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
  • examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Verwimp Marianne
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Mogelijke grensdata voor leerkrediet: 09.03.2020 (2de semester)
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Totale studietijd: 100,00 uren

Korte omschrijving

Dit olod is gericht op het verkrijgen van inzicht in de elementen van marketingstrategie en marketingmix. De theoretische basis die je verwerft, passen we toe op een concreet praktijkvoorbeeld. Je doorloopt daarbij de verschillende stappen om te komen tot een onderbouwd marketingplan voor je organisatie.

OLR-Leerdoelen (lijst)

Aangepast communiceren
een marketingplan voor je organisatie schrijven
marketingmanagementconcepten correct gebruiken
Praktijkonderzoek
een operationeel plan maken dat de implementatie van de marketingstrategie in je organisatie mogelijk maakt
een strategie opstellen om de strategische doelstelling van je organisatie te bereiken
minstens één strategische optie SMART vertalen in een strategische doelstelling voor je organisatie
op basis van de SWOT-analyse prioritaire strategische opties voor je organisatie bepalen
Psychologische praktijk
de markt waarin je organisatie zich bevindt afbakenen
een externe omgevingsanalyse voor je organisatie uitvoeren
een interne analyse voor je organisatie uitvoeren
een SWOT-analyse uitvoeren op basis van de gegevens verzameld in de interne en externe analyse

Studiematerialen (tekst): Verplicht

- studiewijzer en schrijfwijzer als leermiddel
- leermateriaal op de elektronische leeromgeving

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges24,00 uren
Werktijd buiten de contacturen76,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarProjectopdracht100,00Zie studiewijzer op Digitap; opdracht
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeProjectopdracht100,00Zie studiewijzer op Digitap; opdracht