Academiejaar
2019-20
Komt voor in:
- Graduaat bedrijfsorganisatie (uitdovend), trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Van Eyndt Herman
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 40,00 uren
Korte omschrijving
Er is een lange weg afgelegd van enkel loonberekening naar human resource MANAGEMENT. HRM verkrijgt langzaam een plaats in strategisch management en zo op het topniveau van de organisatie.
Begincompetenties (tekst)
Geslaagd zijn voor Organisatiepsychologie en Organisatiesociologie.
OLR-Leerdoelen (lijst)
Organisatie
De student legt aan de hand van het model van Binning en Barrett het selectieproces uit, met een casus als materiaal. |
De student formuleert vanuit diverse HR-data een advies over de jobgeschiktheid van een individu. |
De student geeft verschillende benaderingen van employer branding weer. |
De student verantwoordt vanuit een casus de meest hanteerbare vorm van employer branding. |
De student geeft de kenmerken en vormen van een assessmentcenter weer. |
De student beschrijft de marktonderzoekstechnieken. |
Leerinhoud
- De plaats van HRM in organisaties
-Job- en competentiemodeling
-Recrutering en Employer branding
-Selectie en assessment.
-Loopbaanplanning
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Lievens, F. (2015) Human Resource Management. Back to basics.Tielt: Lannoo campus
Testhandleidingen
Recente artikels
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Kennistoets | 50,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets hands off | 50,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Kennistoets | 50,00 | |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets hands off | 50,00 | |