Artesis Plantijn Hogeschool Antwerpen
Management en Communicatie
campus Meistraat
Meistraat 5 - 2000 Antwerpen
T +32 3 220 55 20 - F +32 3 220 55 59
mc@ap.be
Marketing345/1762/1920/1/70
Studiegids

Marketing

345/1762/1920/1/70
Academiejaar 2019-20
Komt voor in:
  • Graduaat bedrijfsorganisatie (uitdovend), trajectschijf 2
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang: 5 studiepunten
Co-titularis(sen): Laureys Peter, Van Eyndt Herman
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).

Volgtijdelijkheid

Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 1476,00 uren

OLR-Leerdoelen (lijst)

Organisatie
De student formuleert een advies (als marketing consultant).
De student leidt de productlevenscyclus af uit een casus.
De student definieert positionering.
Economie
De student beoordeelt een doelgroepkeuze aan de hand van juiste criteria.
De student leidt de marktbenaderingsstrategie af uit een casus.
De student motiveert de prijszettingsmethode in een casus.
De student leidt de marketingmanagementconcepten af uit een casus.
De student formuleert een waardepropositie.
De student demonstreert geïntegreerde marketingcommunicatie in een casus.
De student herkent de segmentatiecriteria bij het segmenteren van consumentenmarkten.
De student geeft een aangepast advies aan een kandidaat met beperkingen.

Onderwijsorganisatie

Werkvormen
Hoor- en/of werkcolleges820,00 uren
Practicum en/of oefeningen656,00 uren

Toetsing (lijst)

Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
MomentVorm%Opmerking
AcademiejaarVaardigheidstoets hands off100,00
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
MomentVorm%Opmerking
Tweede examenperiodeVaardigheidstoets hands off100,00