Academiejaar
2019-20
Komt voor in:
- Graduaat sociaal-cultureel werk (uitdovend), trajectschijf 1
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
4 studiepunten
Co-titularis(sen): Roelandts Marijke
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Delibereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit gedelibereerd).
Totale studietijd: 40,00 uren
Korte omschrijving
Mondeling communiceren op assertieve wijze met aandacht voor gesprekstechnieken en spreken voor een groep.
OLR-Leerdoelen (lijst)
BSC20 begeleiden van interactieprocessen tussen individuen, groepen en organisaties.
De student kan de basisvaardigheid luisteren omschrijven en herkennen in een gesprek. |
De student kan op correcte wijze feedback geven en ontvangen. |
BSC13 positioneren in een diverse context en in dialoog gaan met de andere in wederzijds respect.
De student kan de gesprekstechnieken 'vragen stellen' en 'samenvatten' benoemen in een gesprek. |
De student kan het procesmodel van communicatie aantonen ahv een casus. |
De student kan zich verbaal en non verbaal uiten in een presentatie. |
De student kan de basisvaardigheid luisteren omschrijven en herkennen in een gesprek. |
De student kan zich assertief uiten voor een groep. |
ABC2 oplossingsgericht werken, ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
De student kan op correcte wijze feedback geven en ontvangen. |
AC7 het vermogen tot communiceren.
De student kan een presentatie opbouwen en geven voor een groep. |
De student kan zich assertief uiten voor een groep. |
De student kan de basisvaardigheid luisteren omschrijven en herkennen in een gesprek. |
De student kan de gesprekstechnieken 'vragen stellen' en 'samenvatten' benoemen in een gesprek. |
De student kan het procesmodel van communicatie aantonen ahv een casus. |
De student kan zich verbaal en non verbaal uiten in een presentatie. |
Leerinhoud
procesmodel van communicatie, verbale en non verbale communicatie, feedback geven en ontvangen, gesprekstechnieken: luisteren vragen stellen samenvatten assertiviteit presentatie geven
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Kennistoets | 10,00 | |
Academiejaar | Projectopdracht | 50,00 | |
Academiejaar | Reflectieopdracht | 10,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets hands off | 10,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets hands on | 10,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets simulatie | 10,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets hands off | 40,00 | |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets simulatie | 60,00 | |
Toetsing (tekst)
De studenten moeten minstens 80% van de lesmomenten aanwezig zijn om te mogen deelnemen aan de evaluatie.