Academiejaar
2019-20
Komt voor in:
- Graduaat ondernemingscommunicatie (uitdovend)
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Co-titularis(sen): Baccarne Jan, De Weger Jörgen
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Bijzondere maatregelen Coronacrisis
De hogeschool bevindt zich in een overmachtssituatie als gevolg van de maatregelen die door de overheid werden genomen om de verspreiding van het coronavirus in te dijken. Daardoor werd de hogeschool genoodzaakt om, naast de afwijkingen t.o.v. de voorziene werkvormen en studiematerialen in de ECTS-fiche, ook afwijkingen te voorzien t.o.v. de informatie over de toetsing in deze ECTS-fiche van dit opleidingsonderdeel. Voor de toetsing wordt/worden de volgende afwijking(en) voorzien:
Update voor de toetsing in de 2de examenperiode d.d. 29.06.20
Portfolio 100% (afstandstaken)
Let op! Deze wijzigingen vervangen dus de informatie over de toetsing in deze ECTS-fiche.
Indien verdere maatregelen vanuit de overheid de hogeschool ertoe zouden noodzaken nog verdere afwijkingen te voorzien voor de toetsing, dan zal de student hier zo gauw mogelijk per e-mail van op de hoogte worden gebracht.
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 40,00 uren
Korte omschrijving
De student leert de basisprincipes en algemene basisconcepten van marketing kennen. Daaronder vallen o.a. de verschillende elementen van de marketingmix, marktsegmentatie en positionering.
OLR-Leerdoelen (lijst)
Het vermogen tot communiceren van informatie, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
Heeft inzicht in de marketingomgeving van een organisatie en de impact ervan op de organisatie. |
Begrijpt het belang van 'marktonderzoek' in een marketingcontext. |
Heeft inzicht in de verschillende soorten producten. |
Heeft inzicht in de verschillende vormen van assortimentsbeleid. |
Heeft inzicht in de verschillende vormen van prijsbeleid, ook in functie van marketingdoelstellingen. |
beheerst de basisvaardigheden om helder leesbare en taalkundig correcte teksten te schrijven |
Heeft inzicht in het marketing en strategisch management en kan deze kaderen in de globale doelstellingen van de onderneming
De student kan het marketingbeleid van de organisatie beschrijven. |
Kan een marketingmix/marketingbeleid voorbereiden, opstellen, uitvoeren, interpreteren, bespreken, pressenteren, evalueren en bijsturen
De student kan het verschil tussen creëren en capteren van waarde uitleggen a.h.v. voorbeelden. |
De student ziet samenhang en verbanden tussen de marketing en de micro- en macro-omgeving ervan. |
Heeft inzicht in de levenscyclus van een product. |
is zich bewust van het belang van de organisatiecultuur en de wisselwerking met communicatie
De student kan een analyse maken van een product of een dienst van een onderneming aan de hand van de 4p's. |
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Kennistoets | 25,00 | |
Academiejaar | Portfolio | 75,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Kennistoets | 25,00 | |
Tweede examenperiode | Portfolio | 75,00 | |
Toetsing (tekst)
Studenten moeten minstens in 80% van de lesmomenten aanwezig zijn én actief deelnemen aan het afstandsonderwijs om te mogen deelnemen aan de evaluaties.