Academiejaar
2019-20
Komt voor in:
- Graduaat ondernemingscommunicatie (uitdovend)
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
7 studiepunten
Onderwijstalen: Nederlands
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 80,00 uren
Korte omschrijving
De student leert hoe organisaties communiceren met hun interne en externe stakeholders
OLR-Leerdoelen (lijst)
Kan een communicatieprobleem scherp stellen en ziet de essentie
De student kan de verschillende corporate communicatiesystemen in een organisatie beschrijven |
De student kan in eigen woorden het verschil tussen organisatie-identiteit, imago en reputatie met eigen woorden |
De student kan advies geven over de manier waarop er gecommuniceerd moet worden met de interne en externe stakeholders van een organisatie |
De student kan advies geven over de manier waarop de principes van issues management moeten gebruikt worden |
Heeft inzicht in het marketing en strategisch management en kan deze kaderen in de globale doelstellingen van de onderneming
De student kan in eigen woorden uitleggen wat de verschillende functies zijn van een mission statement |
De student kan de verschillende rollen en dimensies van bedijfscultuur, uitleggen |
Kan een marketingmix/marketingbeleid voorbereiden, opstellen, uitvoeren, interpreteren, bespreken, pressenteren, evalueren en bijsturen
De student past de technieken toe om bedrijven toe te laten zich intern en extern te profileren |
is zich bewust van het belang van de organisatiecultuur en de wisselwerking met communicatie
De student legt in eigen woorden uit wat de principes zijn van MVO |
De student definieert op correcte wijze wat een corporate brand is |
De student kan voorstellen formuleren over de inzet van de juiste communicatiekanalen- en middelen van concerncommunicatie |
De student definieert op correcte wijze de rol van public affairs |
kan een communicatieadvies formuleren voor externe publieksgroepen
De student kan het belang van investor relations, herkennen |
Denk- en redeneervaardigheid
De student kan het begrip corporate branding in eigen woorden uitleggen |
Klantgericht handelen; hoge prioriteit geven aan servicebereidheid en klanttevredenheid, de behoeften van interne en externe klanten herkennen, denken in klantgerichte oplossingen en deze vertalen naar concrete activiteiten
De student beschrijft wat het specifieke karakter van arbeidsmarktcommunicatie is |
Heeft basiskennis van personeelsmanagement waardoor hij/zij personeelsgerelateerde ondersteuning kan geven
De student kent het verschil tussen marketing en marketingcommunicatie |
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Kennistoets | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Kennistoets | 100,00 | |
Toetsing (tekst)
Studenten moeten minstens in 80% van de lesmomenten aanwezig zijn én actief deelnemen aan het afstandsonderwijs om te mogen deelnemen aan de evaluaties. Ze moeten bovendien hun taken binnen de vooropgestelde deadline aanleveren