Academiejaar
2019-20
Komt voor in:
- Graduaat ondernemingscommunicatie (uitdovend)
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
7 studiepunten
Onderwijstalen: Nederlands
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 80,00 uren
Korte omschrijving
De studenten maken zich digitale vaardigheden eigen om functioneel te kunnen gebruiken in een communicatieve functie. De focus ligt op de weloverwogen creatie van multimediale eindproducten zoals verschillende vormen van video en afbeeldingen en het gebruik van digitale tools zoals content management systemen en social media. Daarnaast wordt ook aandacht besteed aan actuele onderwerpen als (data)veiligheid en privacy.
Begincompetenties (tekst)
Een basiskennis van (begrippen en concepten van) online communicatie wordt verwacht.
OLR-Leerdoelen (lijst)
Het vermogen tot communiceren van informatie, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
De student verwerft inzicht in (nieuwe) ontwikkelingen op het gebied van wetgeving in een online marketingcommunicatiecontext |
De student verwerft inzicht in (nieuwe) ontwikkelingen op het gebied van technologie in een online marketingcommunicatiecontext |
De student verwerft inzicht in (nieuwe) ontwikkelingen op het gebied van social media in een online marketingcommunicatiecontext |
De student kan beschikbare tools voor videobewerking vergelijken om de meest geschikte tools te selecteren |
Kan een communicatieprobleem scherp stellen en ziet de essentie
De student is in staat digitale content te verspreiden. |
De student verwerft inzicht in de technische aspecten van online communicatie. |
is zich bewust dat communicatie een grote bijdrage levert aan de kwaliteitszorg van een organisatie
De student kan beschikbare tools voor beeldbewerking vergelijken om de meest geschikte tools te selecteren |
De student kan verschillende vormen van videocreatie en videobewerking toepassen in een marketingcommunicatiecontext. |
De student verwerft inzicht in (nieuwe) ontwikkelingen op het gebied van veiligheid in een online marketingcommunicatiecontext |
De student kan oplossingen vinden voor problemen aangaande de technische aspecten van online communicatie. |
De student kan beschikbare tools voor online marktonderzoek vergelijken om de meest geschikte tools te selecteren |
De student kan online tools voor marktonderzoek effectief en creatief inzetten voor online marketing/communicatie. |
kan van zijn eigen ervaringen leren, stuurt deze bij vanuit zelfreflectie en observatie en bouwt hierdoor zelfkennis op
De student verwerft inzicht in (nieuwe) ontwikkelingen op het gebied van privacy in een online marketingcommunicatiecontext |
is zich bewust van het belang van de organisatiecultuur en de wisselwerking met communicatie
Begrijpt het belang van 'personalisatie' bij online communicatie |
Kan in een marketinggerichte omgeving zowel schriftelijk als mondeling de interne en externe communicatie helpen organiseren, aansturen en uitvoeren binnen zijn/haar werkveld in het Nederlands en in minstens twee vreemde talen (taalkennis en communicatieve vaardigheden), rekeing houdend met culturele verschillen, nationaal en internationaal.
De student kan verschillende vormen van beeldcreatie en beeldbewerking toepassen in een marketingcommunicatiecontext. |
kan een communicatieadvies formuleren voor externe publieksgroepen
De student is in staat digitale content te creëren. |
Kan de actuele ICT-toepassingen op een deskundige manier toepassen in het kader van de opdracht
De student kan online tools voor beeldbewerking effectief en creatief inzetten voor online marketing/communicatie. |
De student kan online tools voor videobewerking effectief en creatief inzetten voor online marketing/communicatie. |
kan media tactisch vermarkten |
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Portfolio | 100,00 | Voor een deel (presentatie van het eindproduct) van dit evaluatieonderdeel is, gezien het klassikale karakter, geen tweede zittijd mogelijk. |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Portfolio | 100,00 | |
Toetsing (tekst)
Studenten moeten minstens in 80% van de lesmomenten aanwezig zijn én actief deelnemen aan het afstandsonderwijs om te mogen deelnemen aan de evaluaties.