Academiejaar
2019-20
Komt voor in:
- Graduaat ondernemingscommunicatie (uitdovend)
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
7 studiepunten
Co-titularis(sen): Bouts Patrick, Van der Kraan Harold
Onderwijstalen: Nederlands
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Bijzondere maatregelen Coronacrisis
De hogeschool bevindt zich in een overmachtssituatie als gevolg van de maatregelen die door de overheid werden genomen om de verspreiding van het coronavirus in te dijken. Daardoor werd de hogeschool genoodzaakt om, naast de afwijkingen t.o.v. de informatie over de werkvormen en studiematerialen in de ECTS-fiche, ook afwijkingen te voorzien t.o.v. de informatie over de toetsing in deze ECTS-fiche van dit opleidingsonderdeel. Voor de toetsing worden voor de eerste examenkans de volgende afwijkingen voorzien: 100% afstudeerproject
Update voor de toetsing in de 2de examenperiode d.d. 29.06.20
vaardigheidstoets hands off 100% - afstandstaak
Let op! Deze wijzigingen vervangen dus de informatie over de toetsing in deze ECTS-fiche.
Indien verdere maatregelen vanuit de overheid de hogeschool ertoe zouden noodzaken nog verdere afwijkingen te voorzien voor de toetsing, dan zal de student hier zo gauw mogelijk per e-mail van op de hoogte worden gebracht.
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 80,00 uren
Korte omschrijving
De student maakt kennis met de interne communicatie dynamieken-processen en structuren
OLR-Leerdoelen (lijst)
Kan een communicatieprobleem scherp stellen en ziet de essentie
De student hanteert interne communicatie om veranderingen te kunnen sturen en ondersteunen |
De student verklaart hoe interne communicatie als bestuurs- of managementproces wordt ingezet |
De student defineert wat er wordt verstaan onder change management |
De student verklaart de de cognitieve en relationele impactdomeinen van interne communicatie |
De student legt uit wat de kritische succesfactoren voor succesvolle interne communicatie zijn |
Denk- en redeneervaardigheid
De student legt uit dat interne communicatie meer is dan het zenden van boodschappen alleen |
De student definieert het juiste gebruik van van top-down en bottom-up communicatie |
De student legt in eigen woorden uit wat men verstaat onder HR-communicatie |
De student legt uit wat de plaats en het belang is van corporate comm. binnen een organisatie |
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Kennistoets | 100,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Kennistoets | 100,00 | |
Toetsing (tekst)
Studenten moeten minstens in 80% van de lesmomenten aanwezig zijn én actief deelnemen aan het afstandsonderwijs om te mogen deelnemen aan de evaluaties. Ze moeten bovendien hun taken binnen de vooropgestelde deadline aanleveren