Academiejaar
2019-20
Komt voor in:
- Graduaat ondernemingscommunicatie (uitdovend)
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
7 studiepunten
Co-titularis(sen): Fierens Koen
Onderwijstalen: Nederlands
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 80,00 uren
Korte omschrijving
De studenten leren zich in een professionele omgeving vlot en accuraat in het Engels uit te drukken en te functioneren. De nadruk ligt op het bedrijfsmatig gebruik van de Engelse taal. Mondelinge en schriftelijke vaardigheden van zakelijke Engelse communicatie (zowel in offline als in online context) worden aangescherpt. De module is praktisch: via rollenspelen, groepswerk en taaltaken worden alle aspecten van het professioneel leven ingeoefend.
OLR-Leerdoelen (lijst)
Heeft basiskennis van de juridische wetgeving/beroepsethiek binnen de marketingcontext zodat hij/zij juridische ondersteuning of een toegepast juridisch advies kan geven
De student vergadert in een vreemde taal |
De student voert zakelijke communicatie in een vreemde taal |
De student presenteert in een vreemde taal |
De student drukt zich professioneel uit in een vreemde taal |
De cursist kan strategisch management toepassen in de setting van een overheidsbestuur. |
Leerinhoud
- De opbouw van gespecialiseerde woordenschat over o.a. General Management, Marketing Management, Financial Management, HRM, Internal Communication, Marketing Communication, Corporate Communication.
- Zich vlot en accuraat in het Engels uitdrukken over aspecten van o.a. General Management, Marketing Management, Financial Management, HRM, Internal Communication, Marketing Communication, Corporate Communication.
- Activiteiten in vlot en accuraat Engels uitvoeren zoals vergaderen, presenteren, zakelijk communiceren in een interculturele context.
Studiematerialen (tekst): Verplicht
Handboek Intermediate Market Leader: Business English Course Book / David Cotton, David Falvey, Simon Kent. - 3rd edition. - Pearson, Financial Times Publishing [+ dvd]
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Portfolio | 50,00 | |
Academiejaar | Vaardigheidstoets simulatie | 50,00 | Alle afstandsopdrachten moeten tijdig ingediend zijn om te mogen deelnemen aan de eindevaluatie. |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Portfolio | 50,00 | |
Tweede examenperiode | Vaardigheidstoets simulatie | 50,00 | |
Toetsing (tekst)
Schriftelijke afstandsopdrachten tijdens de module en mondelinge evaluatie op het einde van de module.
Studenten moeten minstens in 80% van de lesmomenten aanwezig zijn én alle opdrachten van het afstandsonderwijs moeten tijdig ingediend zijn om te mogen deelnemen aan de eindevaluatie.