Academiejaar
2019-20
Komt voor in:
- Graduaat ondernemingscommunicatie (uitdovend)
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
6 studiepunten
Co-titularis(sen): De Weger Jörgen
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1 of Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Voor dit opleidingsonderdeel moet je slagen (wordt nooit getolereerd).
Totale studietijd: 80,00 uren
Begincompetenties (tekst)
Het is aangewezen om alle voorgaande modules van de opleiding Ondernemingscommunicatie te hebben gevolgd.
OLR-Leerdoelen (lijst)
Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig kunnen definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën.
de student past de verworven kennis en de aangeleerde vaardigheden toe in de stage-organisatie |
kan eigen standpunten innemen en verdedigen |
Vermogen tot projectmatig werken
de student geeft blijk van de gepaste attitudes tov de medewerkers en betrokkenen van de stage-organisatie |
kan relevante informatie, achtergronden en structuren ontleden |
Een ingesteldheid tot levenslang leren
kan zelf reflecteren op eigen kwaliteiten en leerpunten |
Het besef van maatschappelijke verantwoordelijkheid, samenhangend met de beroepspraktijk
de student reflecteert over zijn of haar professioneel functioneren en over de interactie met anderen in een professionele context. |
de student kan de totstandkoming van het professioneel profiel vertalen in een eindrapportage waarin alle fasen van het stagewerk beschreven worden |
Denk- en redeneervaardigheid
kan problemen en vragen systematisch onderzoeken en in kaart brengen |
kan de eigen ideeën en werkwijzen veranderen bij veranderende eisen en omstandigheden |
kan goede prestaties blijven leveren onder werkdruk, bij tegenslag, onzekere situaties of tegenstand |
Vermogen tot kritische reflectie
kan openstaan voor nieuwe ideeën en actief op zoek gaan naar alternatieven om het gewenste resultaat te bereiken |
kan zelfstandig en bewust werken |
kan op basis van beschikbare informatie en ervaring (en met inachtneming van heersende waarden, normen en criteria) tot een mening komen die als geldig erkend wordt |
De student kan de verschillende onderdelen van een cultuur herkennen |
Creativiteit
kan zorgvuldig en stipt handelen, gericht op het voorkomen van fouten |
Leerinhoud
Tijdens de stage maakt de student kennis met de dagelijkse gang van zaken in een organisatie en draait hij/zij mee in een reële werksituatie. Hij/ zij past de verworven competenties verworven tijdens de opleiding toe in de praktijk. Het is de ideale gelegenheid om de verworven technische en sociale vaardigheden te toetsen en te vergroten. Zelfreflectie is dan ook belangrijk en wordt in je stagedagboek uitvoerig besproken.
Onderwijsorganisatie
Werkvormen
Werkplekleren en/of stage80,00 uren Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Projectopdracht | 100,00 | |
Toetsing (tekst)
Studenten voeren de stage volledig uit (100%).
Hier is geen tweede kans mogelijk.