Academiejaar
2019-20
Komt voor in:
- Graduaat informatica (uitdovend - Antwerpen)
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
7 studiepunten
Men kan dit opleidingsonderdeel niet volgen binnen een
- examencontract (met het oog op het behalen van een creditbewijs).
- examencontract (met het oog op het behalen van een diploma).
Titularis: Inghelbrecht Joseph
Andere co-titularis(sen): Sturm Dimitri, Van Camp Vincent, Van de Velde Chris
Co-titularis(sen) zijn nog niet (allemaal) gekend.
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Academiejaar
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Tweede examenkans: niet mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 182,00 uren
Begincompetenties (tekst)
De student beheerst de analysetechnieken uit de module analyse en de programmeertechnieken uit programmeren 3, 4 en 5.
OLR-Leerdoelen (lijst)
A._PLAN
De student kan een projectdossier vorm geven met titelblad, inhoudstafel, paginanummering, referenties, gevraagde hoofding ... |
De student kan de projectrequirements beschrijven in een functionele analyse. |
De student kan een technisch dossier in verstaanbaar Nederlands opstellen. |
De student kan een technisch dossier in correct gespeld Nederlands opstellen. |
De student kan feedback van een opdrachtgever of projectleider opvolgen. |
De student kan een logboek met tijdsregistratie bijhouden. |
De student kan een oplossing voorstellen. |
De student kan de toepassing van de gebruikte ontwikkelingsmethodologie beschrijven bv agile of waterval. |
De student kan alternatieve en bestaande oplossingen beschrijven en vergelijken om tot een gemotiveerde oplossing te komen. |
De student kan een conclusie formuleren. |
De student kan een geformaliseerde analyse uitwerken volgens afgesproken standaarden. |
De student kan het project schriftelijk en mondeling voor een externe jury presenteren. |
De student kan OO georiƫnteerde analyse uitwerken onder de vorm van een klassendiagram. |
De student kan een project mondeling in correct Nederlands presenteren. |
De student kan een data-analyse uitwerken onder de vorm van een ERD. |
De student kan een project mondeling presenteren zodat inhoud en scope duidelijk worden. |
De student kan een sequence diagram uitwerken. |
De student kan een presentatie opstellen met een presentatietool. |
De student kan een systeem voor versiebeheer van de analyse documenten hanteren. |
De student kan de basisprincipes van multimedia situeren. |
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor beide examenkansen, niet herhaalbaar in tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Projectopdracht | 30,00 | Projectdossier |
Academiejaar | Reflectieopdracht | 10,00 | |
Academiejaar | Stage | 60,00 | |
Toetsing (tekst)
Participatie aan de stage is essentieel voor deze module. Bij onvoldoende participatie aan de stage word je uitgesloten van de eindevaluatie als niet regelmatig cursist. Hierbij gelden de modaliteiten van de stage overeenkomst.