Academiejaar
2019-20
Komt voor in:
- Graduaat marketing (uitdovend - Antwerpen)
Dit is een enkelvoudig opleidingsonderdeel.
Studieomvang:
3 studiepunten
Onderwijstalen: Nederlands
Kalender: Semester 1 of Semester 2
Dit opleidingsonderdeel wordt gequoteerd op 20 (tot op een geheel getal).
Volgtijdelijkheid
Op dit opleidingsonderdeel is er geen volgtijdelijkheid van toepassing.
Tweede examenkans: wel mogelijk.
Tolereerbaarheid: Dit opleidingsonderdeel komt in aanmerking voor tolerantie onder de voorwaarden van de opleiding waarvoor je bent ingeschreven.
Totale studietijd: 78,00 uren
Korte omschrijving
Het opleidingsonderdeel creatief denken nodigt de studenten uit tot kritische reflectie over het eigen gedrag en dat van anderen. We gaan hierbij uit van de persoonlijke resultaten van de LEMO-test. Daarnaast leert de student onder andere constructief (samen)werken en het toepassen van deontologische principes in de eigen werkzaamheden.
Het olod creatief denken bereidt de student voor op de nodige vaardigheden en attitudes die hij/zij nodig zal hebben bij het uitoefenen van zijn job in het werkveld.
OLR-Leerdoelen (lijst)
Analytisch vermogen
improviseert bij onvoldoende of onduidelijke informatie, wisselt gemakkelijk van methode, wisselt van methode of aanpak indien nodig |
Leervermogen
bouwt een kwaliteitsvolle redenering op |
improviseert bij onvoldoende of onduidelijke informatie, wisselt gemakkelijk van methode, wisselt van methode of aanpak indien nodig |
Samenwerken
bouwt een kwaliteitsvolle redenering op |
deelt informatie, kennis en contacten |
de student verwerft inzicht in hoe voor verschillende situaties online tools gebruikt kunnen worden |
ziet samenhang en verbanden |
improviseert bij onvoldoende of onduidelijke informatie, wisselt gemakkelijk van methode, wisselt van methode of aanpak indien nodig |
doorbreekt vaste patronen en past zich makkelijk aan in een veranderende omgeving |
De student ziet dat creativiteit verder reikt dan literair, visueel, muzikaal en beweging en spreekt eigen vermogens aan om diverse denkpaden te verkennen |
de student zal zich in verschillende situaties op een gepaste , profesionele manier kunnen voorstellen (student begrijpt het belang van de eerste indruk en kan een goede elevator pitch geven ) |
specifieke eindcompetenties
bouwt een kwaliteitsvolle redenering op |
deelt informatie, kennis en contacten |
de student verwerft inzicht in hoe voor verschillende situaties online tools gebruikt kunnen worden |
ziet samenhang en verbanden |
Leerinhoud
•(zelf)reflectie en (zelf)evaluatie
•(zelf)organisatie en planning
•creatief denken
•deontologisch handelen
•samenwerken
•inleving
Toetsing (lijst)
Evaluatie(s) voor de eerste examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Academiejaar | Portfolio | 80,00 | |
Academiejaar | Reflectieopdracht | 20,00 | |
Evaluatie(s) voor de tweede examenkans
Moment | Vorm | % | Opmerking |
Tweede examenperiode | Portfolio | 80,00 | |
Tweede examenperiode | Reflectieopdracht | 20,00 | |
Toetsing (tekst)
Studenten moeten minstens in 80% van de lesmomenten aanwezig zijn én actief deelnemen aan het afstandsonderwijs om te mogen deelnemen aan de evaluaties.